• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۱۴
  • شناسه خبر: 3262

لزوم ایجاد تناسب بین حقوق شهرداران با وظایفی که به آنها واگذار میشود

پیام ملت–معاون امور عمرانی  استانداری زنجان گفت: باید به ایجاد تناسب بیشتر بین حقوق شهرداران و وظایفی که به آنها واگذار میشود توجه داشت، چرا که تخلف به دلیل آشنا نبودن با قوانین مسئولیت را از کسی ساقط نمی کند. جواد ...

پیام ملتمعاون امور عمرانی  استانداری زنجان گفت: باید به ایجاد تناسب بیشتر بین حقوق شهرداران و وظایفی که به آنها واگذار میشود توجه داشت، چرا که تخلف به 82371878-71296815دلیل آشنا نبودن با قوانین مسئولیت را از کسی ساقط نمی کند.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۳۰ بخش مهمی از قوانین در حوزه مدیریت شهری تدوین شده است، افزود: بیش از ۸۰ درصد این قوانین هنوز اجرایی می‌شود که شاهد تحولات آن هستیم.

وی اظهارکرد: از زمان تاسیس انجمن‌های شهر طبق قانون اختیارات به وزارت کشور به عنوان جانشین شوراهای شهر واگذار شده است که این اختیارات به استانداران اعطا شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه تحولات و سبک‌سازی در ستاد استانداری اتفاق افتاد، خاطر نشان ساخت: اقتضاعات امروز جامعه ما در مدیریت شهری این نوع چارت کاری را می‌طلبد.

رحمتی یاد آور شد: اداره کل امور شهری در حوزه مدیریت شهری یکی از حساس ترین پست هایی است که می تواند تطبیق قوانین و مقررات را پیگیری کند   نظارت در این باره را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در واگذاری اختیارات به مردم روندی وجود دارد که باید طی شود، اضافه کرد: باید اختیارات بیشتری به شهرداران و شوراها واگذار شود، ولی تا زمانی که این قانون وجود دارد، سعی در اجرای درست آن داریم.

معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به اتخابات شوراها، تصریح کرد: از آنجائیکه هدف ما همگرایی با شوراهاست، مچ گیری یا اذیت کردن در مجموعه شهرداری نیست، شهرداری ها و شوراها باید تعامل بیشتر و هم افزایی داشته باشند.
رحمتی، به حوزه آشنایی با قوانین و مقررات اشاره کرد و ابراز داشت: برخی در مجموعه شورا و شهرداری برای اولین بار است که انتخاب می شوند و آشنایی با این بحث ها و قوانین مربوطه ندارد.

وی تاکید کرد: اگرچه شهرداری ها نقش قانونی در نامزدی انتخابات ندارند اما می توانند زمینه های لازم و گسترده ای را برای رشد فرهنگی انتخابات فراهم و در گرم کردن تنور انتخابات نقش موثری ایفا کنند تا انتخاباتی پرشور داشته باشیم و افرادی متعهد، کارشناس و کاردان برای حوزه مدیریت شهری برای شورهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست