• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۱۵
  • شناسه خبر: 3271

۵۰ درصد دانش آموزان دچار اضطراب امتحان هستند

پیام ملت –رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اضطراب امتحان یک مقوله فراگیر بوده و بر اساس تحقیقات انجام شده، بیش از ۵۰   درصد کودکان و نوجوانان از این قضیه رنج می برند. حمید بهبودی در گفتگو با خبرنگار ...

پیام ملترئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اضطراب امتحان یک مقوله فراگیر بوده و بر اساس تحقیقاتindex انجام شده، بیش از ۵۰   درصد کودکان و نوجوانان از این قضیه رنج می برند.

حمید بهبودی در گفتگو با خبرنگار پیام ملت با بیان اینکه علت اصلی اضطراب ترس از ارزشیابی است اظهار داشت: در مقطع ابتدایی  با توجه به اینکه آزمون ها بصورت توصیفی است ،دانش آموزان کمتر دچار استرس و اضطراب هستند.

وی ادامه داد:امروزه پتانسیل بالایی در امر آموزش وجود دارد واین در حالی است که افراد تنها از ۱۰ درصد قدرت تفکر خود استفاده می کنند و در مواقعی نیز دانش آموزان به دلیل ترس از ارزشیابی دچار مشکلاتی می شوند.

بهبودی ،نقش معلمان واولیا را در کاهش اضطراب دربین دانش آموزان مهم دانست و ادامه داد:  اغلب دانش آموزان به علت فعالیت در فضای مجازی دچارفراگیر شدن روحیه تنبلی در خود شده اند که خانواده ها باید با کنترل نمودن این مسئله فضایی مناسب را برای فرزندان خود فراهم نمایند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید عوامل مزاحم را در ایام امتحانات از خود دور نمایند،یادآور شد:دانش آموزان با داشتن مطالعه مستمربه صورت هفتگی و ماهانه  ،مدیریت زمان ،دور بودن از فضای مجازی، خلاصه نویسی مطالب  وتغذیه مناسب می توانند در فضای آموزشی و تربیتی موفق عمل کنند.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست