• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۲۶
  • شناسه خبر: 3517

پیشگیری از اختلاف منجر به طلاق با آموزش‌های مناسب

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: آموزش مناسب از بروز بسیاری از اختلافات و ناسازگاری‌های منجر به طلاق در جامعه پیشگیری می‌كند. اسدالله درویش‌امیری در دیدار اعضای هیئت مدیره بنیاد ازدواج کوثر زنجان، افزود: با آموزش تواض ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: آموزش مناسب از بروز بسیاری از اختلافات و ناسازگاری‌های منجر به طلاق در جامعه پیشگیری می‌كند.

اسدالله درویش‌امیری در دیدار اعضای هیئت مدیره بنیاد ازدواج کوثر زنجان، افزود: با آموزش تواضع، قناعت و ارتقای قدرت تحمل به جوانان از سوی والدین، در کنار ارائه آموزش‌های مناسب آیین همسرداری و با کاهش سطح توقعات جوانان می‌توان از بروز بسیاری از اختلافات و ناسازگاری‌های منجر به طلاق در جامعه پیشگیری کرد.

وی، پدران و مادران را بهترین مربیان برای آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان دانست و اظهار کرد: اگر والدین با فرزندان خود از در دوستی وارد شده و برای آنان وقت کافی بگذارند، می‌توانند مهارت‌های زندگی و نحوه تعامل صحیح با همسر و خانواده همسر را به فرزندان خود بیاموزند و از بروز برخی سوء تفاهمات رفتاری در زندگی زوجین جوان پیشگیری کنند.

این مسئول، بسیاری از اختلافات کوچک و بی‌پایه و اساس میان زوجین جوان را آغازگر اختلافات و ناسازگاری‌های عمیق در زندگی افراد دانست و خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش‌های صحیح از سوی پدران و مادران پیش از ازدواج و با راهنمایی‌های صحیح فرزندان پس از ازدواج، می‌توان از بروز اختلافات منجر به طلاق در جامعه پیشگیری کرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، دامن زدن و افزایش سطح توقعات فرزندان در آستانه ازدواج، پایین بودن قدرت تحمل جوانان در مواجهه با مشکلات زندگی و عدم رواج قناعت را از دیگر مسائل ایجاد اختلافات خانوادگی در میان زوجین برشمرد و یادآور شد: بخش قابل توجهی از عوامل ایجاد طلاق در جامعه مربوط به مشکلات فرهنگی و رفتاری و بخش اندکی مربوط به مسائل اقتصادی و بیکاری است که با توجه خانواده‌ها و ارائه آموزش‌های صحیح برطرف خواهد شد.

استاندار زنجان به تغییر سبک زندگی به‌ویژه در میان نسل جوان اشاره کرد و افزود: با آموزش آیین همسرداری به‌ویژه از سوی والدین و ترویج فرهنگ صحیح زندگی در میان جوانان می‌توان اقدامات پیشگیرانه موثری در زمینه کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج‌های آسان و پایدار انجام داد.

وی از عدم همراهی کامل رسانه ملی در ترویج فرهنگ زندگی و ازدواج سالم در میان جوانان انتقاد کرد و گفت: علی‌رغم اینکه ۲۵ دستگاه فرهنگی در کشور فعالیت دارند و بیش از یکصد شبکه رادیویی و تلویزیونی در کشور وجود دارد، رسانه ملی کم‌ترین سهم را در تحکیم و تقویت بنیاد خانواده بر عهده دارد و این نگرانی‌ها و دغدغه‌های اجتماعی در برنامه‌های رسانه ملی مشهود نیست.

درویش‌امیری با بیان این مطلب که در امر توجه به مسئله ازدواج در کشور، طی سنوات گذشته نوعی غفلت و بی‌توجهی تاریخی صورت گرفته است، اظهار کرد: به دلیل توجه به برخی از مشکلات و گرفتاری‌ها در کشور به اصل این امر بی‌توجهی شده است.

استاندار زنجان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حساسیت‌های مردم زنجان نسبت به موضوعات اجتماعی و تشکل‌های این حوزه، بر ضرورت توجه به محتوای آموزشی ارائه شده از سوی مدرسین و مربیان امر ازدواج در بنیاد تاکید کرد و گفت: در ارائه مطالب آموزشی به جوانان باید ضمن حفظ حریم‌ها و حرمت‌های اجتماعی، مطالب آموزشی متناسب با فرهنگ و اخلاق اجتماعی جامعه به جوانان ارائه شود و در انتخاب مربیان و مدرسان دقت کافی انجام پذیرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، در زمینه پیشنهادات ارائه شده از سوی اعضای بنیاد در خصوص ایجاد مشوق‌هایی برای مزدوجین در دوران سربازی و یا استفاده از تسهیلات و نیز در خصوص تامین محل مناسب برای احداث دفتر بنیاد ازدواج کوثر در زنجان قول مساعد و دستور پیگیری داد.

 

انتهالی پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست