• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۲۶
  • شناسه خبر: 3505

افتتاح ۳۰ تخت روانپزشکی در زنجان همزمان با سراسر کشور

پیام ملت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، همزمان در کشور یک هزار تخت روانپزشکی به همراه ارائه خدمات نوین بسته سلامت روان به بهره برداری رسید که سهم زنجان ۳۰ تخت در بیما ...

پیام ملت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، همزمان در کشور یک هزار تخت روانپزشکی به همراه ارائه خدمات نوین بسته سلامت روان به بهره برداری رسید که سهم زنجان ۳۰ تخت در بیمارستان دکتر بهشتی بود.

علیرضا بیگلری با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته ۴۲ تخت روانپزشکی در استان زنجان به بهره برداری رسیده است، افزود: از ۴۲  تخت روانپزشکی در استان زنجان ۱۲ تخت در ابهر و ۳۰ تخت در بیمارستان شهید بهشتی زنجان افتتاح شده است.

وی با بیا ن اینکه بر اساس آمارهای ارائه شده در کشورمان ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم از اختلالات روانی رنج می برند، تصریح کرد: به بیان ساده تر از هر چهار یا پنج خانواده، یک خانواه با این مشکل دست به گریبان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: پنج میلیون نفر از نیروی مولد ۱۸ تا ۵۰ سال کشور دچار اختلالات روانی هستند که در مجموع،  هزار تخت روانپزشکی در سطح کشور داریم که ۷ هزار و ۵۰۰ مورد در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی فعال است.

بیگلری ادامه اد: در راستای ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب و اجرای طرح تحول نظام سلامت نسبت به افزایش تخت های روانپزشکی توجه جدی شده است.

وی یاد آور شد: توسعه شهرنشینی و پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، جوامع انسانی را با نگرانی عمده ای در مورد افزایش آمار اختلالات روانی مواجه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برای این تختهای بیمارستانی در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: با افتتاح بخش دوم مرکز سلامت روان بیمارستان شهید بهشتی زنجان تا سال آینده ۱۲۰ تخت دیگر افزوده خواهد شد.

بیگلری همچنین با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی ساختمات الحاقی بیمارستان دکتر بهشتی زنجان خاطر نشان کرد: این ساختمان در سه طبقه با ۱۲۰ تخت در حال احداث است که در صورت تامین منابع مالی و همکاری مسولان این استان شرایط خوبی به لحاظ استاندارد در تخت های روانپزشکی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست