• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۲۷
  • شناسه خبر: 3535

آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران صدیق انقلاب بود

پیام ملت –امام جمعه خرمدره گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران صدیق انقلاب بودکه برای به ثمر نشستن آن تلاش فراوانی کرد. حجت الاسلام علی حسینی ،در مراسم یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظ ...

پیام ملتامام جمعه خرمدره گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران صدیق انقلاب بودکه برای به ثمر نشستن آن تلاش فراوانی کرد.

حجت الاسلام علی حسینی ،در مراسم یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچکس برای من هاشمی نمی شود، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمره افرادی قرار دارد که برای به ثمر نشستن انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
وی اظهارکرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به علت مبارزات علیه رژیم ستم شاهی ۷ بار دستگیر و زندانی شدند اما دست از مبارزه برنداشتند و در دوران جنگ نیز نقش کلیدی ایفا کردند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برای به ثمر نشستن قیام مردم در اعصار مختلف علما و مراجع زیادی تلاش کردند، ابراز کرد: در طول اعصار مختلف مردم با مراجعه به علما خواستند راه هدایت را پیدا کنند و انقلاب خود را به ثمر برسانند که این مهم در سال ۵۷به رهبری امام خمینی (ره ) محقق شد.
وی بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از علمای تربیت یافته در مکتب امام راحل بود و ایشان از محضر اساتیدی چون آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و آیت الله گلپایگانی استفاده کرده بودند.
امام جمعه خرمدره وجود افکار وسلایق متعدد را از مهم ترین دلایل بروز اختلاف نظر در جامعه عنوان کرد و گفت: اختلاف نظر در درون خانواده نیز امری طبیعی است که جامعه نیز از آن مستثنی نیست اما باید هوشیار باشیم تا دشمن از اختلاف نظرها به عنوان نقطه ای برای ضربه به نظام استفاده نکند.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اختلاف نظرها سبب نشد دوستی چندین ساله ایشان با آیت الله هاشمی رفسنجانی که جرقه آن از بین الحرمین زده شده بود از بین برود.
وی اظهار کرد: به رغم برخی از نقاط اختلاف، مردم ایران به هیچ دشمنی اجازه سوء استفاده از این اختلافات را نخواهد داد که حضور اقشار مختلف جامعه در مراسم تشییع و ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی به خوبی این امر را آشکار ساخت.
امام‌جمعه خرم دره با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر داخل کشور در سطح بین المللی نیز از وجهه خاصی برخوردار بودند، ادامه داد: سید حسن نصرالله از ایشان به عنوان فردی استکبار ستیز و مخالف ۱۰۰ درصدی رژیم غاصب صهیونیستی و یکی از تکیه گاهان مقاومت یاد می کنند.
حجت الاسلام حسینی ، خاطرنشان کرد: درپی درگذشت این عالم ربانی پیام های تسلیت فراوانی از نقاط مختلف جهان به کشورمان ارسال شده که این امر بیانگر جایگاه بالای آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجامع بین المللی است.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست