• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 3563

دولت با تزریق اعتبارات ، شهرداری را از دوره خشکسالی مالی عبوردهد

پیام ملت–رئیس شورای شهر زنجان گفت: درآمد شهرداری پاسخگویی نیازها نیست و دولت باید با تزریق اعتبارات این مجموعه را از دوره خشکسالی مالی عبور دهد. آراض ضیایی در جلسه علنی شورای شهرزنجان اظهار داشت:   شهرداری هر ساله ...

پیام ملترئیس شورای شهر زنجان گفت: درآمد شهرداری پاسخگویی نیازها نیست و دولت باید با تزریق اعتبارات این مجموعه را از دوره خشکسالی مالی عبور دهد.

آراض ضیایی در جلسه علنی شورای شهرزنجان اظهار داشت:   شهرداری هر ساله با کاهش کمک های دولتی در تامین مخارج خود روبرو است که این ا مرنه تنها با سیاست های کلان دولت در حوزه شهری نیسن بلکه برخی مواقع به درآمد مخرب نیز سوق می دهد.

وی با بیان اینکه طی  سال گذشته دولت نتوانسته است اعتبارات مربوط به شهرداری زنجان را تامین نماید،افزود:۲ هزار میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده بوده که اعتبار در نظر گرفته از سوی دولت  برای شهرداری زنجان  ۸۰میلیارد ریال بوده که تاکنون باید از این میزان ۶۰ میلیارد ریال محقق می شد اما  متاسفانه اینگونه نبوده است.

رئیس شورای شهر زنجان ادامه داد:از صد در صد بودجه ۶۶ در صد محقق گردیده که متاسفانه شهرداری زنجان تاکنون با ۳۴ درصد کسری بودجه مواجه است.

ضیایی با اشاره به اینکه باید در فرصت باقیمانده از سال جاری در زمینه تحقق بودجه و رساندن آن به ۹۰ درصد تلاش  نماییم ،یادآور شد:متاسفانه دولت در ۲ دهه اخیر نقش حمایتی خود را در تامین برخی هزینه های شهرداری کاهش داده است که به دلیل ناپایداری در آمد ها ، شهرداری نمی تواند خدمات بیشتر و مناسبی را ارئه دهد.

وی تصریح کرد: طی ۲ سال اخیرتحول چشم گیری برای بودجه شهرداری در قانون بودجه کشور  رقم خورد که متاسفانه امروزه شاهد روند نزولی اعتبارات و کمک دولت هستیم و می توان گفت دولت چتر حمایتی خود را از سر شهرداری برداشته است که همین مسئله موجب شده شهرداری در بهبود خدمات رسانی به مردم دچار مشکلاتی شود.

در پایان جلسه طرحی نسبت به خرید ۱۶۸ جفت لاستیک جهت واگذاری به بهره برداران بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی به مبلغ ۴ میلیارد ریال با رعایت تشریفات قانونی از ردیف بودجه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از سوی اعضای شورای شهر به  به تصویب رسید.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست