• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 3703

مدارس کسب و کار با هدف گسترش کار آفرینی راه اندازی می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: راه اندازی مدارس کسب و کار از جمله برنامه های توسعه دانشگاه های نسل سوم به منظور گسترش کارآفرینی در کشور است. محمد فرهادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خود از دانشگاه زنجان در جمع خبرنگاران ...

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: راه اندازی مدارس کسب و کار از جمله برنامه های توسعه دانشگاه های نسل سوم به منظور گسترش کارآفرینی در کشور است.

محمد فرهادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خود از دانشگاه زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد مدارس کسب و کار یکی از برنامه های مهم وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری  در کشور است.

وی با بیان اینکه این مدارس، دانشگاه های نسل مدیریتی و مهارتی و مدیریت های موفق جهان را در سطوح بین رشته ای آموزش می دهند افزود: در این مدارس و دانشگاه های نسل سوم استادان نخبه داخلی و خارجی تدریس خواهند کرد تا بتوانند مدیران آینده کشور را تربیت کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در روند ارائه آموزش ها در این مدارس سعی شده است تا مدیریت های موفق دنیا بررسی شده و از اساتید مطمئن و نخبه از داخل کشور و خارجی بهره برده شود تا بتوانند مدیران موفقی را تربیت کنند.

فرهادی با اشاره به اینکه نخستین نمونه مدارس کسب و کار در زنجان راه اندازی شده است، تصریح کرد: هم اکنون توسعه این مدارس در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و شمار دانشگاه های نسل سوم روز به روز افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: موضوع برنامه های درسی مقاطع مختلف بررسی شده و در رشته های تحصیلی همچون فنی و مهندسی و کشاورزی دروس مورد بازنگری قرار گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: کارآموزی و کارورزی در این رشته ها لحاظ شده است که دانشجویان باید حداقل تا سه ماه در محیط های صنعتی باشند که آیین نامه این موضوع نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست