• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۲۶
  • شناسه خبر: 11616

بزرگ‌ترین طرح فولادی استان زنجان در خرداد ۱۳۹۸ به بهره برداری می رسد

پیام ملّت – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بزرگ‌ترین طرح فولادی این استان خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. ناصر فغفوری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان اظهار کرد: حفظ وضعیت و شر ...

پیام ملّت – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بزرگ‌ترین طرح فولادی این استان خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ناصر فغفوری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان اظهار کرد: حفظ وضعیت و شرایط موجود، توسعه صنایع معدنی در راستای کانی‌های فلزی ارزشمند و اقدامات زیست‌محیطی هدف‌گذاری استان زنجان در حوزه صنایع معدنی است.

وی با بیان اینکه ۴۱ معدن فعال آهن با ۲۱,۴ میلیون تُن ظرفیت ذخیره‌سازی قطعی و یک‌هزار و ۴۵۳ اشتغال در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: عیار آهن محتوی معادن استان به‌صورت تقریبی ۴۶ درصد بوده که با این شرایط تا پنج سال می‌تواند صنایع فرآوری آهن را تأمین کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: ۲۲ معدن مس با ذخیره‌سازی قطعی ۲,۴۵ میلیون تُن در استان موجود بوده و ۵۲ واحد صنعتی با ۵۴۰ اشتغال و ۲۱۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری فعال و عمده آنها در شهرک صنعتی ناجی مستقر هستند.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین طرح فولادی استان زنجان در خرداد 98

فغفوری بیان کرد: تأمین مواد اولیه و بوته گرافیتی، تأمین قلع برای قلع‌کاری و تأمین فسفر از مشکلات واحدهای تولیدکننده شمش و ظروف مسی در استان زنجان است.

وی، صنایع معدنی سرب و روی را یکی از مهم‌ترین صنایع استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: ۹ معدن سرب و روی با ذخیره قطعی ۱۱ میلیون تُن و اشتغال ۶۶۷ نفر در این استان موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه کمبود مواد اولیه منجر به فعالیت واحدهای سرب و روی با ۳۰ درصد ظرفیت اسمی شده است، تصریح کرد: ۵۲ واحد شمش روی در استان وجود دارد و علاوه بر کمبود مواد اولیه، تأمین پرمنگنات پتاسیم و انبار پسماند در شهرک صنعتی روی نیز از دیگر مشکلات این صنعت به شمار می‌رود.

فغفوری یادآور شد: امکانپذیر نبودن انتقال ارز از طریق سیستم بانکی، لزوم ارائه تعهد برگشت ارز حاصل از صادرات و محدودیت در امکان صادرات شمش به تمام کشورها نیز مهم‌ترین مشکلات صنعت روی در صادرات است.

وی با اشاره به طرح‌های بزرگ و مهم فولادی استان زنجان توضیح داد: شرکت البرز ناب آرش، بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور با ۱۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری (با احتساب نرخ ارز سال گذشته) و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و شرکت نورد فولادکاران افق نیز با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تأکید کرد: فولاد البرز غرب، فاز نخست نورد فولادکاران افق از طرح‌های فعال استان بوده و ۳۴ واحد دارای پروانه بهره‌برداری فولاد با اشتغال ۲ هزار و ۵۶ نفر موجود است و واردات، صادرات و تأمین ارز از جمله مشکلات واحدهای فولادی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست