• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۱۶
  • شناسه خبر: 22762

نامگذاری سال با عنوان «تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» چراغ راه کارگزاران نظام است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ترسیم یک مسیر مشخص برای کارگزاران نظام در جهت نیل به اهداف و چشم اندازها و افق های دور کشو ...

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» دکتر علیرضا فیروزفر در جلسه‌ شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به رهنمودهای رهبری برای حل مسائل کشور اظهار کرد: رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری برای حل مسائل کشور ناظر بر باور عمیق ایشان به توان ، استعداد ها و ظرفیت های داخلی در ابعاد معنوی و مادی است.

وی « نیروی انسانی جوان » را موتور محرکه تولید در کشور عنوان کرد و ادامه داد:  نیروی انسانی توانمند و متخصص و متعهد در کنار سایر منابع مادی چرخ های تولید کشور را می توانند در جهت خودکفایی داخلی و قطع وابستگی بچرخانند.

دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به نقش دانشگاه ها در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت:  دانشگاه‌ها بعنوان بستر تربیت نیروی متخصص و ماهر سهم مهمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ دارند و باید شعار سال که ثمره نگاه کارشناسی نظام است از سوی همه بخش های مسئول با دقت و وسواس مورد توجه بوده و عملیاتی گردد.

 وی افزود: «مانع زدایی ها» در کنار پشتیبانی ها به تولید سرعت خواهد بخشید و لازم است هم در بحث قوانین توجه کافی به این مهم انجام شود و مدیران و دست اندرکاران مسیرهای نیل به تولید را تسهیل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : دانشگاهها باید در سال جدید با توجه به شعار سال مشخص کنند در کجای این معادله قرار دارند و می توانند برای تولید و رفع موانع موثر واقع شوند. دانشگاهیان باید در جریان دانش منطقه و کشور و جهان جایگاه مشخصی داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید مشخص کند در کجای معادله اجتماعی شهر ، استان و کشور قرار دارد و موضوعات روز جامعه با مسایل ۱۰ سال گذشته متفاوت است و رفع مشکلات و تنگناها نیاز به روش های نوین دارد.

وی به اهمیت نیروی انسانی جوان و متخصص ومتعهد دانشگاه ها اشاره کرد و گفت:  نیروی انسانی مهمترین سرمایه دانشگاه ها هستند و می توانند در روند توسعه منطقه ای موثر واقع شوند.

دکتر فیروزفر به جامعیت وظیفه دانشگاه برای حل مسائل و ارائه راه حل ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ ها نباید نسبت به مقدرات منطقه ای خود بی تفاوت باشند و وظیفه دانشگاه ها بحث آموزش صرف نیست. دانشگاه امروز محل کسب مهارت های مختلف و خاستگاه فن آوری و نوآوری است.

وی ادامه داد :  با توجه به توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی باید زمینه اشتغال دانشجویان و نسل جوان در صنعت مهیا گردد و در این راستا دانشگاه ها باید وارد تعامل سازنده با صنعت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارشی از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان طی سال گذشته اشاره نمود و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامي استان زنجان طی دو سال گذشته گام های بزرگی برای حل مشکلات و تنگناها برداشت و با همت و اراده جمعی توانست به ثبات نسبی برسد و براساس تفاهم‌نامه ۵ جانبه دانشگاه آزاد اسلامي زنجان با دستگاههای اجرایی استان زمینه فعالیت دانشجویان در صنعت مهیا شده است.

وی افزود: در سال جاری دانشگاه آزاد اسلامي استان زنجان برای عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی سازمان مرکزی در زمینه مهارت اموزی ، تولید ، اشتغال دانشجویان ماهر ، طرح های برون دانشگاهی و صنعتی تلاش خواهد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست