• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۲۷
  • شناسه خبر: 22850

بیش از ۵۰۰۰ «دوز واکسن کرونا» وارد شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تاکنون بیش از پنج هزار دوز واکسن کرونا برای اقشار پرخطر از قبیل کادر درمان و بهداشت، جانبازان بالای ۵۰ درصد، پرسنل بخش‌های آی سی یو وارد استان شد و بخش عمده ای از آن تزریق شده است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» دکتر پرویز قزلباش روز جمعه در جمع خبرنگاران، در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونایی استان افزود: در شرایط فعلی که واکسن در کشور محدود است این دارو به صورت سهمیه از سوی وزارت بهداشت در اختیار هر استان قرار می‌گیرد.

بیش از پنج هزار دوز واکسن کرونا به استان زنجان وارد شده است

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی انجام گرفته طی ماه‌های آینده با سرعت بیشتری واکسیناسیون در کشور انجام می شود و حجم وسیعی از گروه‌های هدف واکسن کرونا را دریافت می کنند.

قزلباش همچنین وضعیت کرونایی حال حاضر استان در بخش بستری و سرپایی را صعودی عنوان کرد و گفت: در بخش سرپایی بطور تقریبی با شیب ملایم‌تر، مراجعات وجود دارد ولی همچنان صعودی است اما در بخش بستری روند به صورت نوسانی بوده و برای همین وضعیت غیرقابل پیش‌بینی و کار برای کادر درمان مشکل‌تر شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت حاد کرونایی شهر زنجان تمامی امکانات تخت‌های بستری استان در اختیار این بیماران قرار گرفته و بیمارستان‌های غیردولتی نیز همکاری خوبی در این خصوص داشته اند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه در صورت نیاز تختهای بستری کرونایی ها به یک‌هزار و ۵۰۰ تخت نیز افزایش خواهد یافت، ادامه داد: در زمان حاضر ۲ هزارو ۳۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد  که در فاز اول یک هزار تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها مقرر شده است در شرایط خاص، با افزایش تعداد بیماران و در صورت نیاز بین یک‌هزارو ۳۰۰ تا یک هزارو ۵۰۰   تخت کرونایی ها افزایش یابد که در صورت بروز چنین مساله ای به طور قطع از بخشی از خدمات عادی بیمارستان ها کاسته می‌شود.

قزلباش یادآوری کرد: با توجه به وضعیت رنگ بندی زنجان فعالیت مساجد، باشگاه‌های ورزشی و اصناف مشخص شده ممنوع است و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند موارد را برای رسیدگی گزارش دهند./ایرنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست