• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۲۸
  • شناسه خبر: 22863

با «شرایط مطلوب قضایی» فاصله داریم/ در «مبارزه با فساد» مصمم هستیم

رئیس کل دادگستری زنجان گفت: دستگاه قضایی استان زنجان، در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه، در ۱۴ شاخص جزو ۶ استان اول کشور هستیم البته باز هم با شرایط مطلوب فاصله داریم و باید به سمت مدینه فاضله حرکت کنیم.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با جمعی از نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت استان به اهتمام جدی دستگاه قضایی بر ارتباط مستمر و بهره‌گیری از دیدگاه و نظرات سازنده این صنوف در جهت مبارزه با فساد و احقاق حقوق عامه تاکید کرد. 

دستگاه قضایی استان زنجان در ۱۴ شاخص جزو ۶ استان اول کشور است

وی با بیان اینکه رویکرد مطالبه‌گری نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد از مسوولان و ارائه نظرات و  پیشنهادها، برکات زیادی در جهت حل مشکلات مردم و جامعه داشته است، افزود: هر جایی که از نظرات و دیدگاه‌های نخبگان و سازمانهای مردمی در اداره امور استفاده کردیم موفق بوه‌ایم.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، یکی از ارکان مهم که در کنار رهبری امام راحل، نقش مهم و اثرگذاری داشت، همین مردم بودند.

 برداشتن فاصله میان مردم و مسئولان از رویکردهای مهم دستگاه قضایی است

رییس شورای قضایی استان زنجان، برداشتن فاصله میان مردم و مسئولان، برای ارائه خدمت را از رویکردهای مهم دستگاه قضایی برشمرد و تاکید کرد: همه مسوولان باید به این رویکرد توجه و اهتمام داشته باشند و در همین راستا سال ۹۹ حدود ۱۴ هزارو ۴۷۰ ملاقات مردمی داشتیم که اقدام ارزشمندی بود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از اولویت های اصلی قوه قضاییه در دوره تحول است، اظهار کرد: فساد پدیده ای زشت بوده که موجب بی اعتباری است و از هیچ فردی به‌ویژه افراد حقوقی، پذیرفتنی نیست.

 رییس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: در این راستا فرمان هشت ماده‌ای رهبری، در خصوص مبارزه با فساد، چند سالی است که مسئولان را به سمت مبارزه بیش از پیش با فساد، سوق می دهد که این امر نیز در آموزه‌های دینی مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با فساد، تحصیل اطلاعات دقیق و مستندات مهم است، گفت: در اقدامات و مبارزه با فساد، اگر مستندات و اطلاعات دقیق حاصل شود، حجت برای آن مسئول تمام می‌شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان در حوزه برخورد با فساد ، اقدامات بسیار خوب و به موقع انجام داده است که پرونده شهرداری‌ها، برخی از اعضای شورای شهر زنجان و تعدادی از شهرستان‌ها و  موضوع گاوازنگ، از جمله آنها است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست