• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۱۴
  • شناسه خبر: 23304

کلاهبرداری با ارسال لینک‌های جعلی در سایت‌های قمار و شرط‌‌بندی آنلاین

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند تا در دام لینک‌های جعلی گردانندگان سایت‌های شرط‌ بندی و قمارنیفتند و از ارائه هرگونه اطلاعات مالی و هویتی خودداری کنند.

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملّت» با بیان اینکه صاحبان این نوع سایت‌ها در خارج از کشور مستقر هستند،افزود: گردانندگان این سایت‌های مجرمانه با معرفی تعدادی از افراد فعال در زمینه قمار و شرط‌ بندی آنلاین،اشتراک گذاری زندگی لاکچری آنها در شبکه‌های اجتماعی با ارسال لینک‌های این سایت‌ها اقدام به ترغیب کاربران جهت فعالیت در سایت‌های شرط‌‌بندی می‌نمایند.

این مسئول انتظامی گفت:مجرمان سایبری با تحریک عواطف و احساسات کاربران به بهانه برنده شدن مبالغ بالا، آنها را به درگاه‌های جعلی بانکی(فیشنیگ)هدایت کرده و با ورود کاربر به درگاه جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی مورد دستبرد واقع شده و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

وی یادآور شد: کاربران می‌توانند با افزایش دانش و آگاهی سواد رسانه‌ای و افزایش بینش و اعتقادات مذهبی از وقوع اینگونه کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست