• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۱۰
  • شناسه خبر: 23705

سالتحصیلی جدید با «آموزش حضوری و مجازی» از مهر آغاز می شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ طبق پیش‌بینی ها ۲۱۲ هزارو ۷۷۱ نفر دانش‌آموز زنجانی با رشد چهار درصدی نسبت به سال گذشته فعالیتهای آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از ایرنا ، داود بهرامی در قرارگاه عملیاتی کرونا افزود: در سال تحصیلی جدید این تعداد دانش آموز با ۲ هزارو ۴۳۷ واحد آموزشی ۶ درصد رشد نسبت به سال تحصیلی گذشته درقالب ۹ هزارو ۴۴۶ کلاس درس با چهار درصد رشد نسبت به سال گذشته فعالیت های آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مقرر بود دستورالعمل نحوه بازگشایی مدارس تا ۱۵ شهریور به استان ها  ابلاغ شود، اضافه کرد: آنچه که مشخص است اینکه آموزش در سال تحصیلی آینده به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی، با رعایت فاصله اجتماعی و تقسیم کلاس‌ها به صورت زوج و فرد خواهد بود و آموزش مجازی نیز از طریق شبکه شاد ارائه خواهد شد.  

بوی ماه مهر در اردیبهشت - ایسنا

بهرامی با اشاره به برخی از اقدامات انجام گرفته  برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  افزود: انجام واکسیناسیون مرحله اول برای  بیش از ۹۰ درصد از فرهنگیان، تلاش برای تکمیل پروژه‌های عمرانی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان و قرار دادن آن در اختیار مناطق آموزشی، تحقق ۴۵ درصد از درخواست‌های انتقال دائم فرهنگیان در بین مناطق آموزشی و تلاش برای نهایی کردن وضعیت نیروی انسانی تا ۱۵ شهریور از جمله این اقدامات است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان  ادامه داد تاکنون ثبت‌نام ۱۰۰ درصد از دانش‌آموزان ورودی پایه اول ابتدایی، ۹۰ درصدی  دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم (دوره اول متوسطه) و ۴۹ درصد از دانش‌آموزان ورودی پایه دهم (متوسطه دوم) انجام شده که  در این زمینه استان زنجان در رتبه ۵ کشور قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی استان و در نظر گرفتن  سناریوهای مختلف،  طراحی و تهیه اطلس آموزشی برای تمام واحدهای آموزشی استان خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی  های انجام شده ۸۹ درصد از واحدهای آموزش ابتدایی، ۹۸ درصد از واحدهای متوسطه اول و ۱۰۰ درصد واحدهای متوسطه دوم به شبکه اینترنت دسترسی دارند.

این مسوول  یادآوری کرد:  انجام فرآیند انتخاب انتصاب مدیران جدید به تعداد ۱۵۰ واحد آموزشی، برگزاری شورای پروژه مهر و تشکیل  کارگروه های ۹ گانه در سطح استان از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست