• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۲
  • شناسه خبر: 23920

۲۰۰ هزار هکتار از دیمزار‌های استان زنجان مشمول طرح جهش تولید شد

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره)، بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان زنجان وارد طرح جهش تولید شد

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره)، بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطحی از دیمزارهای استان زنجان با “طرح جهش تولید در دیمزار‌ها” با رعایت اصول به زراعی و به نژادی و بیمه به افزایش تولید خواهند رسید.

وی افزود: در این طرح با حمایت‌های مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) یارانه‌ای برای تهیه بذر، کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به دیمکاران اعطا می‌‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هدف اصلی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، اصلاح الگوی کشت، پایداری تولید، بهره‌گیری از ارقام جدید تحقیقاتی، افزایش درآمد کشاورزان و در مجموع دستیابی به محصول بیشتر در واحد سطح را در پی خواهد داشت و همچنین دارای مزایای یارانه بیمه دیم، یارانه خرید بذر و سم و تسهیلات قرض الحسنه مکانیزاسیون خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شش استان به صورت آزمایشی در طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته بودند، تصریح کرد: با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی و نماینده محترم با لطف خدا امسال استان زنجان هم به علت‌های مختلف از جمله مدیریت گندم دیم توسط بهره‌برداران از نظر کنترل آفات و بیماری‌های مزارع دیم، تامین و کاشت بذر خوب بصورت خود مصرفی و تحویل مناسب گندم در سال‌های گذشته، در این طرح قرار داده شدند.

تاراسی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ هزار هکتار دیم استان در این طرح قرار گرفت، گفت: ۱۲۴ هزار هکتار گندم دیم، ۳۴ هزار هکتار جو دیم، ۱۷ هزار هکتار حبوبات دیم،
۱۸ هزار هکتار دانه‌های روغنی دیم و ۷ هزار هکتار علوفه دیم در این طرح قرار گرفت. ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست