• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۰۶
  • شناسه خبر: 25247

تغییرات در مدیریت شرکت‌های دولتی بورسی باید هر چه سریع‌تر انجام شود تا ثبات ایجاد شود

اگر قرار است تغییری در مدیریت شرکت‌های دولتی بورسی ایجاد شود باید هرچه سریع‌تر این امر انجام گیرد تا ثبات ایجاد شود چراکه حقوقی‌ها اکثرا دولتی هستند و در یک سردرگمی مدیریتی به سر می‌برند.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: وضعیت بورس اصلا مناسب نیست اما باید این نکته ذکر شود که وضعیت شرکت‌های بورسی وقتی بورس را بررسی می‌کنیم اکثرا در حال سود‌دهی هستند بنابراین طبق فرمول‌ها و روابط اقتصادی باید وضعیت مناسبی را داشته باشند و نباید قرمز شوند.

وی افزود: هیچ دلیلی برای منفی و قرمز بودن بورس نیست؛بنابراین این امر دلایل دیگری دارد که باید به آن پرداخته شود. با اینکه برخی شرکت‌های بورسی سال‌ها زیان ده بودند اما امروزه این زیان‌ها برطرف شده و به سود‌دهی رسیده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در طول یک سال اخیر بی‌اعتمادی نسبت به بورس ایجاد شد برای اینکه این بی‌اعتمادی از بین برود باید شرکت‌ها میزان سود‌دهی، صادرات، فروش و سایر امور را به مردم و سهامداران بیان کنند و سود سهام از طریق سجام توزیع شود در این حالت بی‌اعتمادی از بین می‌رود و وضعیت بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه نکته بعدی که در ارتباط با دولت و مجلس وجود دارد وضعیت اقتصادی است، عنوان کرد: باید کاری کنیم که فعالان اقتصادی احساس پایداری کنند و نباید احساس کنند که در چند ماه بعد وضعیت گمرک، صادرات، اصلاحات اقتصادی چه خواهد شد. باید حداقل برای افقی ۱۰ تا ۲۰ ساله برنامه‌ریزی کنند. یعنی اگر برنامه‌ریزی‌های ما سریع ‌تر باشد و ثبات را به بازار برگردانیم قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت.

طاهری یکی از مباحث را بحث حقوقی عنوان کرد و افزود: اگر قرار است تغییری در مدیریت شرکت‌های دولتی بورسی انجام شود باید هرچه سریع‌تر این امر انجام گیرد تا ثبات ایجاد شود. چراکه حقوقی‌ها اکثرا دولتی هستند و در یک سردرگمی مدیریتی به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: باید ساختار‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بورس اصلاح شود که از جمله آن توزیع سود در سامانه سجام است.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست