• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۸
  • شناسه خبر: 25955

برخی با ارائه کارهای ضعیف صنعت چاقوی زنجان را بدنام می کنند

باید کاری کنیم که صنعت چاقو ماندگار شود و از همه مهمتر کارهای ضعیف و سخیف به نام زنجان معرفی نشود و اصلا نباید اجازه دهیم افرادی که کارهای ضعیف ارائه می کنند این صنعت را بدنام کنند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» منصور مرادلو در مراسم بزرگداشت روز ملی چاقوی زنجان اظهار کرد: هرچند از این هنر و هنرمندان این صنعت تقدیرمیشود اما هنوز با مشکلاتت این صنعت آشنا نیستیم و شاید امروز آثارشان به فروش خوبی می رسد اما در تهیه لوازم چاقو سازی دچار مشکل هستند.

منصور مرادلو با بیان اینکه هنر فاخر یعنی ماندگار و کاری که اصیل باشد و هنری که عجین با فطرت آدمی باشد ماندگار خواهد بود گفت: در کارهای هنری ما باید به دنبال اصالت باشیم ولی گاهی هرمندان ارزش این کار را پایین می آورند و باعث بدنامی و بی ارزشی این صنعت می شوند.

وی گفت: باید قدردان کسانی باشیم که تاریخ زنجان را شکل دادند و در این راستا همه ارگانهایی که در این زمینه مسئولیت دارند باید وظیفه خود را انجام دهند.


رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه در ایام کرونا این صنعت و بسیاری از صنایع هنری ما دچار رکود شدید شدند و شاید امروز فروش آثارشان در فضای مجازی چند برابر شده باشد اما این صنعتگران و هنرمندان برای تهیه لوازم مصرفی دراین صنعت دچار مشکلاتی هستند که جایی هم به آن پرداخته نمی شود.

منصور مرادلو با بیان اینکه با وجود تولید چاقو و قمه و در زنجان آمار استفاده از این سلاح ها در نزاع های شهروندان زنجانی حداقلی است گفت: این نشان از فرهنگ غنی مردم زنجان دارد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به جایگاه چاقوسازان پیشکسوت زنجان و هنرمندان صنعت چاقوی زنجان گفت: باید کاری کنیم که این صنعت ماندگار شود و از همه مهمتر کارهای ضعیف و سخیف به نام زنجان معرفی نشود و اصلا نبای اجازه دهیم افرادای که کارهای ضعیف ارائه می کنند این صنعت را بدنام کنند.

رئیس شورای شهر زنجان گفت: ما قدر آثار اصیلی که در زنجان توسط هنرمندان اصیل تولید می شود را نمی دانیم اما دیگران در مواجهه با این آثار ارزشمندی و اصالت آن را تایید می کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست