• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 25967

صدور اولین پروانه بهره‌برداری از معدن سنگ‌های قیمتی در ماهنشان تا پایان سالجاری

در سال جاری تنها یک فقره گواهی کشف برای استخراج سنگ‌های تزئینی و قیمتی صادر شده، هنوز پروانه‌بهره برداری از این معدن صادر نشده است که تا پایان سال جاری صادر خواهد شد و اولین معدن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان خواهد ب ...

مهدی فرامرزی رئیس امور معادن، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: در استان زنجان با اینکه پتانسیل استخراج سنگ‌های قیمتی از معادن وجود دارد اما معدنی که دارای پروانه بهره‌برداری در این زمینه باشد، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تنها یک فقره گواهی کشف برای استخراج سنگ‌های تزئینی و قیمتی صادر شده، گفت: هنوز پروانه بهره برداری از این معدن صادر نشده است که تا پایان سال جاری صادر خواهد شد و اولین معدن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان خواهد بود.

رئیس امور معادن، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه این معدن سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در منطقه ماهنشان قرار داد، گفت: با اینکه پتانسیل خوبی به لحاظ سنگ‌های قیمتی در این منطقه وجود دارد اما استان زنجان به لحاظ وجود سنگ‌هایی همانند فیروزه چندان غنی نیست.

وی عنوان کرد: اگر اولین معدن سنگ‌های قیمتی در استان آغاز به فعالیت کند مشوقی برای سایرین نیز خواهد شد تا پیگیر بهره‌برداری از معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی شوند.

فرامرزی تصریح کرد: در حالت کلی با مخالفت‌هایی که منابع طبیعی در راستای اکتشاف معادن دارد گاها با پیگیری‌های مکرر نتیجه حاصل نمی‌شود چراکه قانون حفظ گون، سبب ممانعت از اکتشاف و بهره‌برداری از معادن جدید می‌شود، بنابراین نباید چندان انتظار توسعه استان از طریق معادن را داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست