• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۰
  • شناسه خبر: 26014

تعیین قیمت کالاها برعهده اصناف نیست

تعیین قیمت کالاها بر عهده اصناف نیست و اصناف نقشی در گرانی کالا ها ندارند اما وظیفه این است تا با گران فروشی مقابله شود.

موسوی، رئیس اتاق اصناف استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: در راستای حمایت از کالاهای اساسی و نظارت بر بازار و با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم تفاهم‌نامه ای بین معاون اول رئیس جمهور و رئیس بسیج مستضعفان منعقد شده است.

وی افزود: در این تفاهم نامه در کلیه استان ها مقرر شده است که نیر‌وهای بسیجی با حضور بازرسان سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف تیم هایی تشکیل دهند و نظارت بر بازار را بالاتر ببرند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: به غیر از پرونده‌هایی که به تعزیرات ارسال می‌شوند، هر واحد صنفی از مبدا تا مقصد اگر چنان چه تخلفی داشته باشند از طریق قوه قضاییه نسبت به پلمپ اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در عمده فروشی و جزیی فروشی‌ها با هر گونه احتکار و گران فروشی برخورد خواهد شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

موسوی با بیان اینکه مردم باید بین گرانی و گران فروشی تفکیک قایل شوند بیان کرد: تعیین قیمت بر عهده اصناف نیست و اصناف نقشی در گرانی کالا ها ندارند اما وظیفه این است تا با گران فروشی مقابله شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست