• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۰
  • شناسه خبر: 26028

جای بخش خصوصی در نمایشگاه کاسپین خالی است/ بخش خصوصی استان زنجان با عدم حضور در نمایشگاه فرصت جذب سرمایه گذار را از دست می دهد

بخش خصوصی استان زنجان همتی برای حضور در نمایشگاه های تخصصی ندارد و فرصت جذب سرمایه گذار را از دست می دهد.نمایشگاه محل عرضه و جذب سرمایه گذار است.تا وقتی شرکت ها توانمندی خود را عرضه نکنند نمی توان توقع سرمایه گذاری داشت ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا قندیلی،مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان در نشست خبری با رسانه های استان اظهار کرد: نمایشگاه کاسپین زنجان به عنوان مرکزی که پیشانی توسعه استان است، محل بروز و ظهور هر اتفاقی است که در راستای توسعه استان می افتد.

سیدرضا قندیلی با بیان اینکه هیچ مرکز نمایشگاهی در ایران برند ندارد به جز نمایشگاه زنجان که به کاسپین معروف است که یک مزیت برای زنجان است گفت: استان زنجان مزیت های بسیاری در حوزه های بازرگانی و کشاورزی و صنایع مختلف دارد اما متاسفانه آنگونه که باید، بروز و ظهور ندارد و علّت آن هم عدم توجه به کارکرد حضور موثر نمایشگاهی است.

وی افزود: در دوسال اخیر علی رغم اینکه در شهرهای کشور نمایشگاه ها فعال بودند در زنجان مجوز برگزاری نمایشگاه داده نمی شد و همین باعث مشکلاتی جدی برای پرسنل نمایشگاه شدکه این شرایط ناگهانی اتفاق افتاد و تحت تاثیر شرایط کرونایی بود.

وی با اشاره به تغییرات محسوسی که اخیراً در محیط نمایشگاه ایجاد و امکانات جدید از جمله نصب گرما تاب افزود: اولین نمایشگاه بعد از سال ۹۸ در مهرماه سال جاری با عنوان توانمندی های صنایع کوچک و متوسط برگزار شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کاسپین زیر ساخت های لازم و استانداردهای مورد نیاز نمایشگاهی را دارد گفت: آنچه که اخیراً نمایشگاه را دچار صدمات زیادی کرده برگزاری نمایشگاه های غیر مرتبط و غیر تخصصی و فروش مواد خوراکی است که نمایشگاه را تبدیل به محل دستفروشی کرده است .

قندیلی افزود: در برگزاری نمایشگاه فقط ۱۰ درصد عایدی مختص نمایشگاه است و ۹۰ درصد سرمایه گذاری در خارج از نمایشگاه مثل حمل و نقل و هتل و رستوران تبلیغات اتفاق می افتد.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی کاسپین گفت: تا کنون هفت نمایشگاه تخصصی از جمله نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و بزرگ، کشاورزی، معدن، خودرو و دستاوردهای پژوهشی و ساختمان برگزار شده است و روزهای آینده هم نمایشگاه صنایع دستی برگزار خواهد شد.

قندیلی از برگزاری نمایشگاه کیف و کفش و پوشاک و نمایشگاههای بهاره در اواخر اسفند خبر داد و گفت: در بهمن ماه نیز نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و نمایشگاه برق و نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی برگزار خواهد شد.

سیدرضا قندیلی افزود: در حوزه بین الملل هم به واسطه پایانه صادراتی فرش دستباف در نمایشگاه سلیمانیه شرکت کردیم و اولین حضور ایران در پاویون استان زنجان در کرکوک عراق را خواهیم داشت و تلاش ما این است در حوزه های بین المللی هیئت های تجاری به نمایشگاه های بین المللی اعزام کنیم از جمله در ارمنستان و حلب سوریه و عمان حضور پیدا کنیم.

وی از رونمایی از سایت نمایشگاه کاسپین خبر داد و گفت: اطلاعات و رویدادهای نمایشگاهی با اطلاعات و جزئیات به تفکیک در آن ارائه خواهد شد.

وی با گلایه از حضور کم رنگ بخش خصوصی در نمایشگاه های تخصصی استان گفت: بخش خصوصی استان زنجان همتی برای حضور در نمایشگاه های تخصصی ندارد و این موضوع باعث می شود که فرصت جذب سرمایه گذار برای صنایع استان را از دست می دهند.

وی افزود: عدم حضور شرکت های خصوصی استان به دلیل این است که تاثیر نمایشگاه را باورد ندارند در حالی که در نمایشگاه های شهرهای دیگر حضور پیدا می کنند و هزینه های بسیاری را هم متحمل می شوند ولی حاضر نیستند در نمایشگاه داخل استان شرکت کنند .

قندیلی با بیان اینکه جای بخش خصوصی استان در نمایشگاه کاسپین خالی است گفت: نمایشگاه فرصت جذب سرمایه گذار و تعامل با او را فراهم می کند ولی تا وقتی شرکت ها خود و توانمندی های خود را عرضه نکنند نمی توان توقع سرمایه گذاری داشت. نمایشگاه محل عرضه و جذب سرمایه گذار است.

وی گفت: نمایشگاه میتواند تسهیل گرسرمایه گذاری در استان برای صنایع استان باشد در حالی که صنایع بزرگ ما از شرکت در نمایشگاه و تعامل با سرمایه گذاری که در نمایشگاه حضور دارد ابا دارند بطوری که گمان این می رود که توان رقابت در خود را نمی بینند و یا اینکه توان نمایشگاهی استان را باورد ندارند در حالی که منافع این سرمایه گذاری شامل استان خواهد شد.

قندیلی افزود: بخش خصوصی در نمایشگاه های تهران و شهرهای دیگر شرکت می کنند اما در نمایشگاه استان شرکت نمی کنند در حالی که می توانند حسن استفاده را از این موقعیت برای سرمایه گذاری بکنند.

وی بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه سایر حوزه ها مثل هتل و حمل و نقل و رستوران را هم فعال خواهد کرد گفت : با تعاملی که با برخی از هتل های استان صورت گرفته است هتل ها غرفه داران نمایشگاه ب را با تخفیف پذیرا خواهند بود که این موضوع در توسعه خدمات هتل ها موثر خواهدبود .

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه های تخصصی محل تفریح و خرید و فروش مواد خوراکی و دستفروشی نیست گفت: نمایشگاه محل مذاکره و عرضه تواتمندی و جذب سرمایه گذار است و در همین راستا در نمایشگاه های اخیر تمام موارد غیر مرتبط از نمایشگاه حذف شد.

مدیر عامل نمایشگاه های ین المللی کاسپین زنجان گفت: ۶۳ عنوان نمایشگاه برای سال ۱۴۰۱ تعریف شده که در قالب ۲۶ بازه نمایشگاهی برگزار خواهد شد و چشم انداز ما این است که نمایشگا ه خارجی بیشتری برگزار کنیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست