• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۲
  • شناسه خبر: 26076

تغییرنام باید دلیل قانع کننده داشته باشد/دسترسی به اطلاعات افراد درسامانه ثبت احوال طبقه بندی شده است

تغییر نام افراد براساس مجوز ثبت احوال است و بایددلیل قانع کننده داشته باشد.دسترسی به اطلاعات افراد در سامانه ثبت احوال طبقه بندی شده است و اینگونه نیست که با وارد کردن کد مندرج در پشت کارت ملی همه اطلاعات فرد دراختیارقرا ...

مدیر کل ثبت احوال زنجان در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» تغییر نام براساس مجوز سازمانی است و اسامی که امکان تغییر دارند در آن بیان شده و در صورتی که تغییر نام مورد تقاضا در لیست مذکور نباشد متقاضی باید به دادگاه مراجعه کند و درخواست بدهد.

سید علی شفیعی با بیان اینکه برخی از افراد بنا به دلایلی از نام کوچک خود راضی نیستند و یا نام مناسبی برای آن ها انتخاب نشده است و مشتاق به تغییر نام خود هستند گفت: تغییر نام باید یک دلیل قانع کننده داشته باشد از جمله اینکه قدیمی و منسوخ شده باشد و یا باعث خجالت صاحب نام شود و یا اینکه ناموزون و یا به واسطه تغییر دین باشد و یا به دلیل موجه دیگری باشد که این اسامی هم استخراج شده است و با تکمیل فرم و درخواست و ارائه مدارک به ثبت احوال قابل انجام است.

مدیرکل ثبت احوال زنجان افزود: کسانی است که واجد شرایطی که گفته شد نیستند و در قانون از آنان اسمی برده نشده است همانند کسانی که اسم شناسنامه ای آنان با اسمی که آن ها را صدا میزنند تفاوت دارد و یا بنا به هر دلیلی اسم خود را دوست ندارند که این گونه افراد میتوانند از طریق دادگاه حقوقی تغییر نام خود را پیگیری کنند.

شفیعی همچنین در خصوص دسترسی ادارات و سازمان ها به سامانه ثبت احوال که به وسیله آن با کد امنیتی پشت کارت ملی تمام اطلاعات فرد را میتوانند در اختیار داشته باشند نیزگفت: همه ادارات دسترسی به سامانه ندارند و در حتی در نیروی انتظامی و اداره گذرنامه هم دسترسی به اطلاعات افراد در سامانه ثبت احوال طبقه بندی شده است و اینگونه نیست که با وارد کردن کد مندرج در پشت کارت ملی همه اطلاعات فرد در اختیار آنها قرار بگیرد.

سید علی شفیعی با تاکید بر اینکه هر اداره و سازمانی دسترسی محدودی به سامانه ثبت احوال دارد گفت: در این مورد جای نگرانی برای افراد نیست،ضمن اینکه لحظه ورود به سامانه از طریق هر سازمانی به ساعت و دقیقه ثبت می شود و قابل پیگیری و کنترل است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست