• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۳
  • شناسه خبر: 26110

هیچ گونه مجوز حفر چاه آب در خارج از شهر‌ها صادر نمی‌شود/حفرچاه به بهانه ایجاد باغشهر در اطراف شهر غیرقانونی است

مجوز حفر چاه کشاورزی در خارج از شهر صادر نمی‌شود، ممکن است به بهانه ایجاد باغشهر در اطراف شهر مردم بخواهند به شکل غیر مجاز به حفر چاه اقدام کنند که غیر قانونی بوده و با متخلفان برخورد انجام میگیرد.

اسمائیل افشاری،مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه آب و بحران کمبود آن به عنوان یکی از موضوعات و چالش‌های اساسی در سطح دنیا مطرح است، اظهار داشت: استان زنجان نیز از این امر مستثنی نیست چرا که این استان با قرار‌گیری در منطقه نیمه خشک کشور، در بیشتر سال‌ها به میزان بسیار کم بارندگی دریافت می کند.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در کشور ما یک سوم بارش‌های جهانی است، افزود: وزارت نیرو طرح ملی سازگاری با کم‌ آبی را به تصویب رسانده که شامل پروژه‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است تا پروژه‌ها عملیاتی شوند و در این خصوص در استان زنجان نیز برابر با ابلاغ‌ها اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه از ۷ دشت استان به دلیل شرایط بحرانی آب در پنج دشت ممنوعیت برای برداشت وجود دارد، گفت: در طول سالیان میزان افت سطح آب زیرزمینی در دشت ابهر ۳۰ متر و در دشت سجاس ۱۰ متر بوده و این در حالی است که ۹۵ درصد نیاز صنعت به آب از همین آب‌های زیر‌زمینی تامین شده است.

افشاری با تاکید بر اینکه به هیچ وجه مجوز چاه کشاورزی در خارج از شهر صادر نمی‌گردد، گفت: ممکن است به بهانه ایجاد باغشهر در اطراف شهر مردم بخواهند به شکل غیر مجاز به حفر چاه اقدام کنند که غیر قانونی بوده و با متخلفان برخورد انجام میگیرد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ اکیپ گشت و نظارت در سطح استان پراکنده هستند که وظیفه نظارت بر حفر و بهره برداری های غیرمجاز را بعهده دارند، با این وجود چاه های غیر مجاز نیز شناسایی شده و در شهرستان‌های مختلف در حال پر شدن است.

وی تاکید کرد: تخصیص جدید کشاورزی تحت هر عنوانی ممنوع هست و اجازه حفر چاه به هیچ کسی داده نمی‌شود.

خبرنگار: صغرا بنابی فرد

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست