• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۲۶
  • شناسه خبر: 27991

طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس در هلال احمر زنجان افتتاح شد/بیش از۷۰ تیم دادرس تا مهرماه سال جاری از بخش های مختلف پایگاه های امدادی استان بازدید خواهند کرد

کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس با حضور دانش آموزان زنجانی در مجتمع امداد و نجات هلال احمر استان افتتاح شد.



به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید قاسم موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه افتتاح طرح کاربینی میدانی طرح ملی دادرس دانش آموزان اظهار کرد : آماده سازی جامعه در برابر مخاطرات به منظور کاهش آثار آسیب های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران اهمیت قابل توجهی دارد.در این میان دانش آموزش، تربیت و آگاه سازی دانش آموزان و خانواده های آنان حائز اهمیت است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: عینی سازی و ارائه اطلاعات از طریق بصری و کسب تجربه در فضای شبیه سازی شده در فراگیری بیشتر و تعمیق داشته های تئوری بسیار مهم به شمار می رود. بر همین اساس طرح”کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس” در قالب چهارمین دوره طرح ماهنشان با مشارکت سازمان جوانان هلال احمر و امداد و نجات اجرا می شود.افزایش ایمنی و کاهش خطر پذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است و دانش آموزان تحت پوشش دادرس اعضای تیم امداد و ایمنی در مدارس هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دانش آموزان می توانند با کمک مدیران و معاونین مدرسه نقاط خطر پذیری مدرسه را که احتمال دارد به دلیل وزش باد شدید و یا هر شرایط دیگر موجب ایجاد خسارت جانی و مالی شود را حذف و امن کنید.

معاون امور جوانان هلال احمر استان زنجان در ادامه این مراسم نیز گفت: طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه برده و فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی را در میان دانش‌آموزان نهادینه کند.
فاطمه جمشیدی طرح دادرس را یکی از کاربردی ترین طرح های سازمان جوانان دانست و اظهارداشت: کاربینی، تکمیل کننده آموزش ها درمدارس است که پیش بینی می شود با برنامه ریزی و همکاری وهماهنگی آموزش وپرورش بیش از ۷۰ تیم دادرس تا مهر ماه سال جاری از بخش های مختلف پایگاه های امدادی استان بازدید وضمن تکمیل آموخته های امدادی، اوقات فراغت خود را به نحو شایسته پرکنند.

در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان غرفه ای نیز برای هلال احمر استان زنجان لحاظ می کنیم تا برنامه های خود را ارائه دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: تشکل های دانش آموزی یکی از پایه ها و ارکان مهم در تحقق اهداف سند تحول بنیادین محسوب می شود.
وی ادامه داد: طرح دادرس کمک می کند تا دانش آموزان در شرایط سخت آمادگی داشته باشند تا منجر به کاهش آسیب های جانی و مالی شود.
میرزایی گفت: آموزش های این طرح مهارت محور است و با سلامتی دانش آموزان، خانواده ها و جامعه دخیل بوده و مثمر ثمر است.
وی افزود: در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های مختلفی پیش بینی شده است و غرفه ای نیز برای هلال احمر استان زنجان لحاظ می کنیم تا برنامه های خود را ارائه دهند.
گفتنی است، تیم دادرس آموزشگاه دخترانه شاهد اطهر از مرکز EOC کنترل هماهنگی عملیات امداد و نجات، مرکز توان افزایی تیم های واکنش سریع، بازدید و در جریان نحوه و روند امدادرسانی های جمعیت هلال احمر در عملیات صعود و فرود، تجهیزات امدادی خودروی نجات، ست نجات، تیم آنست(سگ های جست و جو و نجات) قرار گرفتند.
افتتاح طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس با حضور مسئولان معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان و آموزش و پرورش و تیم دادرس آموزشگاه دخترانه شاهد اطهر انجام شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست