• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۳۰
  • شناسه خبر: 28334

پرداخت زکات هنگام خرید تضمینی گندم به مراکز خرید اجباری نیست

موضوع کسر هوشمند زکات گندم به صورت ناصحیح و نادرست تبلیغات شده است و این موضوع موجی از نگرانی را در بین گندم‌کاران ایجاد کرده است درحالی که پرداخت زکات هنگام خرید تضمینی گندم به مراکز خرید اختیاری است و در جهت تسهیل ادا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ولی اله زمانی مدیرکل  غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ضمن رد اجباری بودن پرداخت زکات هنگام خرید تضمینی گندم گفت: پرداخت زکات هنگام تحویل گندم به مراکز خرید اختیاری و در جهت تسهیل ادای دین گندم‌کاران است.

با اشاره به شروع فصل خرید تضیمنی گندم، اظهار کرد: کسر هوشمند زکات از طریق سامانه خرید گندم (سیفا) کاملا اختیاری و با نظر و درخواست گندمکاران و نماینده تحویل دهندگان گندم امکانپذیر است.

وی با اشاره به جوسازی بعضی افراد سودجو در رابطه با عدم تحویل گندم به مراکز دولتی و خصوصی بیان  کرد: متأسفانه موضوع کسر هوشمند زکات گندم  به صورت ناصحیح و نادرست تبلیغات شده است و این موضوع موجی از نگرانی را در بین گندم‌کاران ایجاد کرده است.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان زنجان  افزود: گندمکاران در صورت رضایت و به صورت کاملا اختیاری با مراجعه به نزدیکترین اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان محل زندگی و با دریافت و امضاء فرم رضایت نامه کسر هوشمند زکات و تحویل آن به مراکز دولتی و خصوصی خرید تضمینی گندم، زکات خود را می توانند پرداخت کنند.

زمانی گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود پرداخت زکات در استان افزایش داشته باشد و طبق هماهنگی های انجام شده قرار است از پتانسیل روحانیون مستقر در مناطق، جهت فرهنگ سازی و ترویج کسر هوشمند زکات به صورت اختیاری از طریق سامانه خرید گندم (سیفا) همکاری لازم صورت گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست