• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۰۹
  • شناسه خبر: 28466

۶۰ درصد ازجمعیت بازنشسته استان زنجان مربوط به آموزش و پرورش است/ بیشترین حقوق دریافتی بازنشستگی مربوط به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها است

از ۲۰ هزار و ۳۴۰ نفر بازنشسته استان زنجان ۱۲هزار و ۱۰۰ نفر مربوط به آموزش و پرورش استان زنجان است که ۶۰ درصد جمعیت بازنشسته استان را شامل می شود. بیشترین حقوق دریافتی بازنشستگی مربوط به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و قضا ...

صالح سعادتی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری شعبه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تعداد کل بازنشسته های کشوری استان زنجان اعم از وظیفه بگیر و بازنشسته تا امروز ۲۰ هزار و ۳۴۰ نفر است.

سعادتی با بیان اینکه از ۲۰ هزار و ۳۴۰ نفر بازنشسته کشوری در استان زنجان ۱۲هزار و ۱۰۰ نفربازنشسته آموزش و پرورش هستند که تقریبا ۶۰ درصد جمعیت بازنشسته استان را تشکیل می دهند گفت: علوم پزشکی هم ۲هزار و ۴۷۰ نفر بازنشسته و وظیفه بگیر در استان دارد و رتبه سوم مربوط به بازنشستگان راه آهن استان است .

سعادتی در خصوص میزان حقوق دریافتی بازنشستگان نیز گفت: میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان در استان در سال گذشته ۷ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود و در سال جدید ۷میلیون و ۸۴۰ هزار تومان با ده درصد افزایش است .

وی افزود: بالاترین حقوق دریافتی هم مربوط به اعضای هیئت علمی دانشگاه و قضات ، بالای ۳۰ میلیون تومان است و کمترین هم حقوق هم همان حداقل حقوق مصوب به مبلغ ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان با اشاره به بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری نیز گفت: تا سال گذشته سرانه ای که بابت هرنفر سازمان بازنشستگی از بازنشسته های دریافت می کرد مبلغ خیلی ناچیزی به میزان ۳۰ هزار تومان بود که پوشش دهی بیمه تکمیلی در مقایسه با این مبلغ دریافتی مناسب و قابل توجیه است . امسال در قراداد جدید آن سرانه از ۳۰هزارتومان به ۴۵ هزار تومان افزایش یافته است که در مقابل دریافت سرانه ای که صندوق انجام می دهد متناسب است .

وی در خصوص لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: همسان سازی هم در مجلس و هم در دولت در حال پیگیر است و در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اجرایی خواهد شد ولی زمانش هنوز معلوم نیست.

خبرنگار : زینب سودی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست