• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 30860

سازمان امور مالیاتی استان زنجان سیاهه درآمدهای مالیاتی استان را منتشر کند/ نزدیک به ۶هزارمیلیارد تومان درآمد مالیاتی استان کجا هزینه شده است؟

سازمان امور مالیاتی استان خودش اعلام کرده که نزدیک ۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان بوده است، ما به عنوان نماینده مردم از سازمان امور مالیاتی می پرسیم که این پول کجا هزینه شده است.مبلغی که به شهرداری زنجان داده ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید ناصحی مقدم رییس شورای شهر زنجان در شصت وهفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با اشاره به صحبت های رئیس سازمان امور مالیاتی استان مبنی بر شفاف سازی هزینه کرد مالیات پرداختی به شهرداری اظهار کرد: شفاف سازی را باید مسئولین اجرایی انجام دهند نه نمایندگان مردم . بودجه شهرداری و هزینه کرد آن مشخص است همانطور که لایحه بودجه سال آینده و منابع و مصارف آن، هفته گذشته اعلام شد که بعید می دانم ارگان یا سازمانی در استان به این اندازه در هزینه کرد خود شفاف باشد.

ناصحی مقدم گفت: ۵۸۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده که به شهرداری داده شده در مقابل پروژه های شهرداری عدد قابل توجهی نیست و فقط چند پروژه شهرداری را پوشش داده است. همه هزینه کرد بودجه شهرداری در مقابل چشم مردم است که خرج پروژه های عمرانی شده است.البته جای تشکر از مردم برای پرداخت مالیات دارد.

وی افزود: ۵۸۰ میلیارد تومان وصولی ۹ ماهه شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده بوده است که دو یا سه پروژه ما را پوشش داده است و ما هر پولی که می گیریم تبدیل می کنیم به پروژه های عمرانی که آن هم مقابل چشم مردم است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی استان خودش اعلام کرده که نزدیک ۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان بوده است گفت: ما به عنوان نماینده مردم از سازمان امور مالیاتی می پرسیم که این پول کجا هزینه شده است و سهم اعتبارات عمرانی استان از این پول چقدر بوده است و صراحتاً خواستار شفاف سازی آن هستیم در حالی که تخصیص اعتبارات عمرانی استان بسیار پایین بوده است.

وی افزود: شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم از سازمان امور مالیاتی مطالبه دارد که محل وصول مطالبات و هزینه کرد مالیات دریافتی از مردم را شفاف سازی کند و همچنین مشخص کند مالیات بر ارزش افزوده چگونه امسال افزایش پیدا کرده و سالهای قبل چرا وصول نمیشد و اگر طلبی هست باید پیگیری کند و آن را برای مردم هزینه کند.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی موظف است هر سه ماه یکبار سیاهه درآمدهای مالیاتی را به تفکیک اعلام کند گفت: ما تابه حال چنین چیزی از سازمان امور مالیاتی ندیده ایم .

ناصحی مقدم افزود: مردم باید بدانند در استان چقدر مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است. همانطور که مبلغی که به شهرداری زنجان داده اید را رسانه ای می کنید اعلام کنید بقیه این پول کجا هزینه شده است؟

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه مبلغی که به شهرداری زنجان داده شده است فقط ده درصد مالیات وصولی استان است که برای پروژه عمرانی هزینه شده که جلوی چشم مردم است. پس نود درصد بقیه کجاست؟

وی گفت: سر مردم منت نگذارید که پول را ما وصول کرده ایم. مالیات مردم را پرداخت کرده اند.از سازمان امور مالیاتی تشکر می کنیم اما این پول را مردم پرداخت کرده اند. اینکه از شورای شهر بخواهیم که در خصوص هزینه کرد مالیات پرداختی به شهرداری شفاف سازی کند وارونه کردن موضوع است . ما هزینه کرد بودجه شهرداری را برای مردم شفاف اعلام می کنیم ، اما مسئولین اجرایی استان باید پاسخگو باشند در مقابل مالیاتی که وصول شده و معلوم نیست کجا هزینه شده است.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه طوری صحبت نکنیم که مردم ناامید شوند گفت:سازمان امور مالیاتی سیاهه را منتشر کند که محل رشد ارزش افزوده کجا بوده و اگرمطالباتی از سالهای گذشته هست موظف است آن را وصول و برای مردم خرج کند. سازمان امور مالیاتی به جای سوال از شورای شهر، خودش موظف است محل وصول مطالبات و مبلغ و هزینه کرد آن را برای مردم شفاف سازی کند که ۹۰درصد مالیات دریافتی از مردم از کجا وصول و کجا هزینه شده است؟

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست