• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۱۲
  • شناسه خبر: 31019

اراضی صنعتی که با حمایت دولتی واگذار میشوند برای دلالی و بورس بازی نیست/ حتما باید تولید کننده ها در آن مستقر شوند

یکی از رویکردهای سازمان بازرسی استان این بود که اراضی که با حمایت دولتی واگذار میشوند برای دلالی و بورس بازی نیست و حتما باید تبدیل به محل تولید شود و تولید کننده ها باید در آن مستقر شوند که در نهایت تولید و اقتصاد درا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ابوالفضل خمسه مدیر کل بازرسی استان زنجان در مراسم افتتاح فاز اول (تولید اسید سولفونیک) شرکت پدیده شیمی غرب با بیان اینکه یکی از رویکردهای اداره کل بازرسی استان زنجان فرمان مقام معظم رهبری در اشتغال و تولید بوده است گفت: بازرسی کل استان زنجان توانسته در حوزه حمایت از تولید اقدامات خود را کامل کند و مجموعه شرکت پدیده شیمی غرب و بخش دیگر از واحدهای تولیدی که به نتیجه رسیده اند از واحدهای تحت نظرت سازمان بازرسی استان زنجان بودند .

خمسه گفت: یکی از رویکردهای سازمان بازرسی استان توجه به شرکت شهرکهای صنعتی بود و ۳۲۶ فقره از قراردادهای واگذاری اراضی حمایت های صنعتی با حدود ۸۵ هکتار زمین رصد شدند و آنچیزی که حاصل شد شناسایی بخشی ازاراضی بود که افراد زمین را گرفته بودند ولی نسبت به ساخت اقدام نکرده بودند که در ۱۲۲ فقره از این اراضی با مساحت ۴۰ هکتار فسخ و خلع ید صورت گرفت.

وی افزود: یکی از رویکردهای سازمان بازرسی استان این بود که اراضی که با حمایت دولتی واگذاری میشوند برای دلالی و بورس بازی نیست و حتما باید تبدیل به محل تولید شود و تولید کننده ها باید در آن مستقر شوند که در نهایت تولید و اقتصاد دراستان به گردش در بیاید .

خمسه گفت: ۱۲۲ فقره زمینی که خلع ید شد و در حال واگذاری است چیزی حدود ۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال برای استان آورده ریالی خواهد داشت که برای حوزه شرکت شهرکهای صنعتی و ایجاد زیرساختهای تولید یک رقم قابل توجه است .

وی افزود: در نهایت ۲۰۴ فقره از ۳۲۶ قراردادهای واگذاری زمین باقی ماند که در جلساتی که برگزار شد به برخی مهلت داده شد که بتوانند به مرحله تولید برسند و تا این مدت حدود ۲۰ واحد به مرحله تولید رسیده اند و بخش زیادی از اینها هم الان در مرحله ساخت سالنهای تولید و تکمیل تجهیزات و نصب ماسین آلات هستند.

مدیر کل بازرسی استان زنجان تاکید کرد: اگر هر یک از افراد نتوانند به تعهدات زمانبندی شده که برای آنها تعیین شده عمل کنند مطمئن باشند که با فسخ و خلع ید و اقدام قانونی روبرو خواهند شد.

خمسه افزود: بازرسی ۲۶۳ واحد به مساحت ۶۹ و نیم هکتار انجام شده و همچنین ۳۵۴ واحد به مساحت ۱۱۴ هکتار از واحدها را شناسایی کردیم که علی رغم تکمیل سالن تولید و نصب ماشین آلات متاسفانه غیر فعال هستند که پیگیری هستیم مشکلاتشان مرتفع شود و اگرمشکلی ندارند وارد چرخه قانونی شوند.

وی با اشاره به اینکه فاز اول شرکت پدیده شیمی غرب امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد گفت: این واحد یکی از واحدهای دانش بنیان است و فاز اول آن با تکنولوژی تمام ایرانی ساخته شده است و فاز دوم آن با تکنولوژی چینی در حال ساخت است . تعهد بر این بود تا پایان سال فاز چینی هم راه اندازی شود که یک مقایسه ای دراستفاده از توان تولید داخلی هم داشته باشیم . که چه اتفاقی در حوزه صنعت داخلی در مقایسه با خارجی می افتد. این عدم تهعد و پایبندی شرکتهای خارجی منجر به این تاخیرها می شود مشمول این شرکت هم شده است .

خمسه با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های این شرکت استفاده از توان داخلی بومی زنجان به ویژه در حوزه صنعتگران است گفت: مثلا در جوشکاری نیازمند این بود که رتبه جوشکاری در حد عسلویه باشد که این توان در صنعتگران استان زنجان وجود نداشت و این تیم با آموزش، صنعتگران زنجانی را به مرحله خوبی رساند که هم کار استان و نیاز استان را برطرف کردند و هم کار این شرکت را به اتمام رساندند.

وی افزود: امیدواریم فاز دوم و سوم و چهارم این شرکت راه بیافتد که قسمت اعظم آن پیش رفته است و خروجی آن برای استان موثر باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست