• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۱۳
  • شناسه خبر: 32356

ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم تیرماه در زنجان برگزار می شود

ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم ۱۵ تیر مصادف با عید غدیر خم به مدت سه روز در زنجان برگزار خواهد شد.

به‌گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان در ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم، میزبان کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم خواهد بود که هر کشور، غذاهای ویژه منطقه‌ای خود را ارائه می‌کند. این جشنواره در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان از تیرماه برگزار خواهد شد.

صفوی گفت: افتتاحیه این جشنواره ۱۵ تیر مصادف با عید غدیر خم خواهد بود و دلیل انتخاب این روز برای برگزاری این جشنواره بین المللی اهمیت دادن انسان‌ها به مقوله سلامتی است.

وی افزود: این جشنواره بین المللی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان زنجان است که علاوه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و آداب و رسوم سنتی مردم زمینه‌ساز نشاط اجتماعی است. علاوه بر ارائه غذا به منظور آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ ملل مختلف، پوشش سنتی و صنایع‌دستی همان کشورها نیز در این جشنواره‌ها معرفی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه در ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم غرفه‌های این جشنواره به مدت سه روز از ساعت ۵ تا ۱۰ شب برپاخواهد شد گفت: در کنار آن نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله جشن، موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، تورهای گردشگری، ورک شاپ و… تدارک دیده شده است.

صفوی گفت: این رویداد ظرفیتی بی‌نظیر برای جذب گردشگران بین‌المللی و خارجی به ویژه از کشورهای عضو اکو است و امیدواریم در رویداد پیش رو استان زنجان میزبان شایسته برای میهمانان و مسافران داخلی و خارجی باشد.

لازم به ذکر است : اولین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی سال ۹۳ در زنجان برگزار شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست