• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۱۹
  • شناسه خبر: 32467

توضیحات مدیرعامل شرکت سازه گستر فراز در خصوص دلایل تاخیر در پروژه کوی زیتون

مدیرعامل شرکت سازه گستر فرازبه عنوان یکی از شرکت‌های متولی ساخت مسکن ملی مشکل سیمان و کمبود مصالح ساختمانی،افزایش مقطعی قیمت یونولیت،ضوابط آتش‌نشانی و جابه‌جایی کدها و اصلاح نقشه‌ها و حجم بالای خاکبرداری را از دلایل تاخی ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» پرویز بیات مدیرعامل شرکت سازه گستر فرازبه عنوان یکی از شرکت‌های متولی ساخت مسکن ملی اظهار کرد: در پروژه ۵۶۰ واحدی کوی زیتون ضوابط آتش‌نشانی و لزوم پی‌کنی با توجه به توپوگرافی زمین تحویل داده شده که باعث شد تا دو ماه از برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده عقب بیفتیم و بعد از همه این موارد، بحث جابه‌جایی بلوک‌ها باعث شد تا اقدام به اصلاح پی‌کنی‌ کنیم و همین جابه‌جایی کدها و اصلاح نقشه‌ها و حجم بالای خاکبرداری، دو ماه تاخیر در زمان‌بندی اجرای پروژه ایجاد کرد که باید مد نظر متقاضیان این پروژه قرار گیرد.

بیات گفت: پروژه ۵۶۰ واحدی کوی زیتون با حجم گود برداری بیش از ۸۰ هزار متر مکعب ، .از زمان آغاز به کار با هشت بلوک ۹ طبقه شروع و بلوک‌ها در زون F7 و F8 تعریف شده بود که به دلیل شرایط آتش‌نشانی، دو بلوک به هم متصل و تبدیل به بلوک بزرگ شد، به همین خاطر در این پروژه چهار بلوک کوچک و دو بلوک بزرگ داریم.

وی افزود: تاخیر در ارائه سند تفکیک شده کوی زیتون منجر به تاخیر ۳ ماهه در خصوص اخذ تسهیلات بانکی پروژه شد ولی همه مراحل قانونی تا پایان شهریورماه سال گذشته انجام و موفق به اخذ تسهیلات شدیم.

مدیرعامل شرکت سازه گستر فراز با بیان اینکه مشکل سیمان و کمبود مصالح ساختمانی یکی از دغدغه‌ها در مسیر اجرای این پروژه است و افزایش مقطعی قیمت یونولیت یکی دیگر از مشکلات ما در اجرای این پروژه بود گفت: همین مسائل باعث شد تا به صورت خودکار سرعت کارها کم شود.

بیات گفت: طبق آخرین صورت وضعیت پیشرفت فیزیکی ۶ بلوک این پروژه ۳۰ درصد است و برنامه بعدی این است که طی  هفته آینده اقدام به خریداری بلوک‌های دیواری خواهیم کرد که در این خصوص رایزنی‌های اولیه نیز انجام شده است و بلافاصله مرحله نازک‌کاری پروژه را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت سازه گستر فراز افزود: طبق پیش‌بینی به عمل آمده و در صورت نبود مشکلات غیرمترقبه، اسکلت پروژه مذکور تا پایان شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید، هر چند عملیات نازک‌کاری نیز به صورت موازی انجام می‌شود.

بیات با بیان اینکه این پروژه ۵۶۰ واحد و در ۹ طبقه دیده شده که دو طبقه پارکینگ بوده و در هر طبقه ۱۰ واحد سکونت خواهند داشت، گفت: همه تلاش ما این است که پروژه به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه آورده متقاضیان بیش از تسهیلات بانکی است گفت: هزینه‌های ساخت مسکن بسیار بالا بوده اما علی‌رغم وجود مشکلات عدیده و غیرقابل پیش‌بینی، کارگاه به هیچ وجه تعطیل نشده است.

مدیرعامل شرکت سازه گستر فراز،  در خصوص وضعیت نیروی انسانی این پروژه نیز گفت: در این پروژه حدود ۶۰ نفر اسکلت‌کار، ۱۲ تا ۱۵ نفر اکیپ بنایی و کارگری، ۱۰ نفر پرسنل راننده و اپراتور و هشت نفر نیز در قالب اکیپ دفتر فنی مشغول به کار هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست