• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۲۸
  • شناسه خبر: 32567

دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد محدودیت در تعیین محل استقرار داروخانه ها اختیارقانونی ندارد

امکان مداخله دانشگاه علوم پزشکی را در تعیین فاصله داروخانه ها لغو کرده اند و در حال حاضر برای ایجاد محدودیت در این خصوص اختیار قانونی نداریم. بنابر صلاحدیدی که ازسوی مسئولین و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و شورای ر ...

علیرضا حقیقت معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در خصوص استقرار و تمرکز داروخانه های درمرکز شهر اظهار کرد: پیش از این مقرراتی حاکم بود برای اینکه داروخانه ها فاصله ای معینی داشته باشند منتها بنابر صلاحدیدی که ازسوی مسئولین و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و شورای رقابت دیده شد محدودیت تاسیس در همه مشاغل نه فقط داروخانه ها را حذف کردند.

حقیقت گفت: الان ما قانوناً محدودیتی نمی توانیم برای استقرار داروخانه هایی که مجوز دریافت کرده باشند چه از نظر تعداد تاسیس در شهر و چه از نظر محلی که مستقرمی شوند اعمال کنیم .

وی افزود: این تصمیم برمبنای مصوبه شورای رقابت و حمایت از حقوق مصرف کننده است و دیدگاه آنها هم این بوده که این شرایط منجر به رقابت در ارتقاء کیفیت می شود و معتقدند که بازار قابلیت تنظیم خودش را دارد و هر وقت که در منظقه ای نیازی وجود داشته باشد صاحبان مجوز نسبت به ایجاد خدمات داروخانه اقدام می کنند و طبیعتاً جایی که نیازی ندارد کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

علیرضا حقیقت با بیان اینکه در مرکز شهر هم با توجه به تمرکز تجاری و استقرار مطب های پزشکان در آن منطقه داروخانه ها هم آنجا مستقرمی شوند گفت: اگر پراکندگی در ساختمان پزشکان و مطب ها در نقاط مختلف باشد حتما استقرار داروخانه ها هم پراکنده تر خواهد بود. در این شرایط هم اگر داروخانه های مرکزشهر گردش مالی خوبی نداشته باشند حتما جابجا میشوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: به هر حال امکان مداخله دانشگاه علوم پزشکی را در تعیین فاصله داروخانه ها لغو کرده اند و در حال حاضر برای ایجاد محدودیت در این خصوص اختیار قانونی نداریم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست