• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۰۱
  • شناسه خبر: 178

استاندار زنجان: قیمت گوشت در زنجان در سطح متوسط قرار دارد

پیام ملت ؛ سمیه مصطفوی – استاندار زنجان گفت: كنترل بازار اقلام پروتئینی موجب كاهش ۱۲ درصدی قیمت گوشت‌ قرمز در بازار شده و امروز قیمت گوشت سفید و قرمز در استان زنجان در مقایسه با ۹ استان هم‌جوار در سطح متوسط قرار دا ...

پیام ملت ؛ سمیه مصطفویاستاندار زنجان گفت: كنترل بازار اقلام پروتئینی موجب كاهش ۱۲ درصدی قیمت گوشت‌ قرمز در بازار شده و امروز قیمت گوشت سفید و قرمز در استان زنجان در مقایسه با ۹ استان هم‌جوار در سطح متوسط قرار دارد .

به گزارش پیام ملت ، جمشید انصاری در جمع خبرنگاران با بیان این‌كه وعده‌های دولت در خصوص كاهش نرخ تورم در طول آبان‌ماه نیز مانند ماه‌های گذشته تحقق یافت، اظهار کرد: نرخ تورم كشور در پایان آبان‌ماه امسال ۱۳.۱ درصد و در استان زنجان ۱۲.۵ درصد گزارش شده است، و اولین كار ستاد تنظیم بازار در استان، اعلام نرخ‌های توصیه‌ای به مردم است و با وجود آن‌كه نرخ‌گذاری در خصوص همه اقلام در اختیار دولت نیست ولی ستاد، قیمت‌های توصیه‌ای در خصوص عمده اقلام مصرفی مانند حبوبات و میوه‌جات را به مردم اعلام كرده است تا شهروندان در خصوص نرخ معقول كالاهای مصرفی خود آگاهی داشته باشند.

 استاندار زنجان، در ادامه  با اشاره به نرخ بیکاری استان با بیان اینکه نرخ بیكاری استان زنجان در فصل بهار را ۸.۵ درصد بود، تصریح کرد: این رقم در سطح كشور ۱۰.۸ درصد گزارش شد و هردوی این ارقام در طول فصل تابستان یک‌دهم درصد افزایش یافتند. البته آن‌چه اهمیت دارد این است كه نرخ مشاركت و فعالیت اقتصادی در استان زنجان طی تابستان چهار واحد درصد افزایش یافت، در حالی كه در سطح كشور تفاوت معناداری اتفاق نیافتاد و این نشان می‌دهد كه اگر افزایش نرخ فعالیت اقتصادی در استان اتفاق نمی‌افتاد ما قادر بودیم نرخ بیكاری خود را به صورت معناداری كاهش دهیم.

 نماینده عالی دولت در استان زنجان، نرخ بیكاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله را نیز در بهار امسال ۱۸.۶ درصد گفت و افزود: نرخ بیكاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله استان  در بهار امسال ۱۸.۶ درصد بود که این میزان در تابستان با ۱.۱ درصد كاهش به ۱۷.۵ درصد رسید، در حالی كه نرخ بیكاری این قشر در كشور ۲۵.۷ درصد گزارش شده است. پارسال نیز نرخ بیكاری جوانان استان ۱.۵ درصد پایین‌تر از نرخ كشوری بود و این می‌تواند نشان‌دهنده بهبود وضعیت اشتغال در سطح استان قلمداد شود.

 استاندار زنجان با بیان اینکه نرخ مشارکت زنان استان در فعالیت‌های اقتصادی بیشتر از نرم کشوری است، خاطرنشان کرد:  در سال ۹۲، نرخ بیكاری شهری در سطح استان ۲ درصد بالاتر از نرخ كشور بود و الان این رقم دو دهم درصد كمتر از نرخ كشوری است. علاوه بر این، نرخ بیكاری روستایی در كشور ۷.۴ درصد و در استان زنجان ۳.۲ درصد كمتر از این میزان است. همچنین نرخ مشاركت زنان در كشور ۱۳.۸ درصد و در استان ۱۷.۶ درصد گزارش شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست