• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۰۲
  • شناسه خبر: 249

رجائی : دانشگاه آزاد زنجان ، دانشگاه کارآفرین می شود

پیام ملت – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: با اقدامات  صورت گرفته  و عبور از مرحله دانشگاه آموزش محور در میانه راه دانش محوری است که با اتمام این  مرحله وارد  فاز دانشگاه  کارآفرین  می شود.  به گزارش خبرنگار پی ...

پیام ملت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: با اقدامات  صورت گرفته  و عبور از مرحله دانشگاه آموزش محور در میانه راه دانش محوری است که با اتمام این  مرحله وارد  فاز دانشگاه  کارآفرین  می شود.

 به گزارش خبرنگار پیام ملت، یداله رجائی در برنامه گرامیداشت هفته پژوهش که در این  دانشگاه برگزار شده بود، اظهار کرد: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از یک دانشگاه آموزش محور عبور کرده و میانه راه مسیر دانش محوری را می گذراند که با پایان رساندن این  مسیر به یک دانشگاه کار آفرین تبدیل می شود.

 رجائی با بیان اهمیت پژوهش در پیشرفت هر کشوری گفت : دانشگاه هایی از نظر رنکینگ در بین دانشگاه های کشور رتبه و مرتبه بالایی دارند که در امر تحقیقات و پژوهش از جمله در خصوص چاپ کتاب، مقالات علمی-پژوهشی، مقالات ISI وISC کارهای زیادی را انجام داده باشند.

 وی در با اشاره به زمینه های کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: شهرک های فن‌آوری شفا، سامانه آزمایشگاه های یکپارچه ساها، مرکز رشد و استقرار واحدهای فن‌آور در این مرکز رشد از جمله زمینه های کارآفرینی دانشگاه آزاد است که بنیه و زمینه مناسب تری برای این کارها ایجاد کنیم.

 رجائی با اشاره به کمبود فضای علمی، آموزشی در دانشگاه به ویژه در سایت علامه گفت: برای رفع این  مشکل قدم هایی را برداشتیم و مسیری را طی کرده ایم که از آن جمله در سایت امام زمین های مناسبی برای استقرار واحدهای فن‌آور ، مرکز رشد، شهرک فن‌آوری ، آزمایشگاه ها و کارگاه های فنی و مهندسی در نظر گرفته شده است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در این همایش با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی پژوهش جا و مکان مناسبی در مراکز علمی کشور پیدا کرده است، گفت: طی سالهای اخیر در امر پژوهش و تحقیقات، کشور ایران در خاورمیانه مقام اول را کسب کرده که این امر کار بسیار با ارزشی است.

 وی با ذکر دو عامل مهم در مسئله پژوهش عنوان کرد : عامل نرم افزاری که بنیه علمی پژوهشگر را داراست و فرد این امر را از کودکی پیشه خود کرده و در دانشگاه آن را به نتیجه می رساند که در این عرصه آموزش و پرورش ، خانواده و جامعه نقش مهمی را دارند و عامل دوم محیط سخت افزاری است که شامل آن بخش از امکانات و منابع مالی است که در اختیار پژوهشگر قرار می‌گیرد که ما در تلاشیم تا دانشگاه آزاد واحد زنجان را در این امر به شرایط مطلوب برسانیم.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با ابراز خرسندی از توجه مقام معظم رهبری به امر پژوهش گفت: در کنار کار آموزش، بحث پژوهش نیز باید در دانشگاه ها نهادینه شود که این کار باید به طور خودجوش باشد نه با پیگیری مسئولان دانشگاه، تا  بتواند اثرگذاری هر چه بهتری داشته باشد

 وی همچنین خاطرنشان کرد: سالانه ۵ الی ۶ درصد از بودجه دانشگاه به امر پژوهش تعلق میگیرد.

 رجایی در پایان از خروجی های مناسب این دانشگاه سخن گفت و افزود: خروجی فعالیت های پژوهشی یک ساله گذشته نسبت به فعالیت های پژوهشی سالیان گذشته، از ابتدای تاسیس دانشگاه تا خرداد ۹۳، رشد چشمگیری داشته است که جمع کل مقالات تا خرداد ۹۳شامل ۸۵۷ مقاله، از خرداد ۹۳ تا به امروز ۳۰۰ مقاله بودند.

 وی افزود: طی این  مدت نیز سخنرانی های انجام شده تا خرداد۹۳ شامل ۹۵ سخنرانی و از خرداد ۹۳ تا به امروز ۱۱۳ مورد بوده است.

 رجائی در خصوص همایش های برگزار شده  گفت: همایش برگزار شده تا خرداد سال گذشته ۳۶ مورد و از خرداد ۹۳ تا به امروز ۱۴ مورد بود که تاسیس مرکز رشد دانشگاه نیز امسال و برای اولین بار اتفاق افتاده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از جمله دانشگاه هایی است که از خروجی پژوهشی خوب و مناسب برخوردار است و ما همچنان در تلاشیم تا جایگاه این دانشگاه را به یک جایگاه مطلوب تری برسانیم. در پایان نیز از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی نجلیل و قدردانی شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست