• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۰۳
  • شناسه خبر: 274

نام نویسی ۳۱۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی

پیام ملت – دبیر ستاد انتخابات استان و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد: در ششمین روز از ثبت نام، ۹۴ نفر از داوطلبان برای حضور در رقابت سیاسی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این اس ...

پیام ملت دبیر ستاد انتخابات استان و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد: در ششمین روز از ثبت نام، ۹۴ نفر از داوطلبان برای حضور در رقابت سیاسی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان نام نویسی کردند.

علی مصطفوی با اشاره به افزایش تعداد ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی از این استان به ۳۱۳ نفر گفت: ثبت نام کنندگان امروز با حضور در ۹ فرمانداری مرکز و حوزه اصلی استان آذربایجان غربی نسبت به نام نویسی اقدام کردند.
وی از ثبت نام ۲۱ نفر از زنان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این استان خبر داد و افزود: بیشترین تعداد افراد ثبت نام کننده در شش روز گذشته با ۸۵ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ارومیه و کمترین تعداد نیز با ۱۶ نفر مربوط به حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت بوده است.
وی ادامه داد: داوطلبان اقلیت های دینی نیز برای حضور در رقابت سیاسی مجلس دهم باید برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کنندکه ۹ نفر ثبت نام کرده اند.
به گزارش ایرنا، در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی ۱۲ نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب ۹ مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.
*****
از شنبه ۲۸ آذرماه نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شده و تا چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴ خود اعلام کرده است:
در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آئین نامه اجرایی آن، به آگاهی می رساند، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ ۲۸/۰۹/۹۴ تا پایان روز جمعه مورخ ۴/۱۰/۱۳۹۴ جمعاً به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد.
لذا داوطلبان می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه ها یا کنسولگری ها یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند.
۱- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن.
۲-اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن .
۳-عکس جدید ۴ × ۳ ده قطعه (ترجیحا با زمینه روشن)
۴- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد .
۵- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی .
۶-اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی .
به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند :
۱- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .
۲-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
۳-ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه .
۴-داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن .
۵- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه .
۶- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی ، شنوایی و گویایی.
۷- حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.
تبصره ۱- داوطلبان نمایندگی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند .
تبصره ۳ ـ هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود.
بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ ۱۲/۵/۱۳۹۰ به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.
در ضمن به استناد تبصره ۲ ماده ۹ قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند.در غیر اینصورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می شوند.
همچنین به استناد ماده ۴۶ قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای محترم نگهبان در تاریخ ۷ اسفند ۹۴ برگزار می شود، و زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۲۸ آذرماه ۹۴ به مدت یک هفته تعیین گردیده است.
به موازات ثبت نام از داوطلبین، هیأتهای اجرایی در شهرستانها شکل گرفته و بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه ظرف مدت ۵ روز از هر استعلام صورت می گیرد.
زمان اعلام اسمی کاندیداهای تائید صلاحیت شده:
پس از طی مراحل قانونی در تاریخ ۲۷ بهمن ماه اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام خواهد شد و یک روز بعد این اسامی توسط فرمانداران حوزه های انتخابیه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
زمان آغاز تبلیغات:
زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها را از تاریخ ۲۹ بهمن آغاز تا ۵ اسفند ادامه خواهد داشت و روز ۶ اسفند هر گونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها و طرفدارانشان ممنوع خواهد بود. ۲۴ ساعت پس از پایان مهلت قانونی تبلیغات یعنی هفتم اسفندماه انتخابات برگزار می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست