• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۰۴
  • شناسه خبر: 297

اجازه تصدی فتنه‌گران را در کشور نمی‌دهیم

پیام ملت – امام جمعه مشهد گفت: جریانات سیاسی وابسته به فتنه ۸۸ که تصور می‌کنند با استفاده از فضای باز انتخاباتی می‌توانند مسئولیتی را برعهده بگیرند بدانند که مردم اجازه این کار را نخواهند داد. آیت الله سید احمد علم ...

پیام ملت امام جمعه مشهد گفت: جریانات سیاسی وابسته به فتنه ۸۸ که تصور می‌کنند با استفاده از فضای باز انتخاباتی می‌توانند مسئولیتی را برعهده بگیرند بدانند که مردم اجازه این کار را نخواهند داد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد گفت: جریانات سیاسی همسو با دشمن که تصور می کنند با استفاده از فضای باز انتخاباتی کشور می توانند به موقعیت تصمیم گیری در کشور دست پیدا کنند بدانند که همان شور و تفکر ۹ دی ماه در مردم ما وجود دارد و در برابر آنها ساکت نخواهیم ماند.

امام جمعه مشهد افزود: مردم ما نمی توانند مسئولیت گرفتن یک فتنه گر و یا وابسته به فتنه ۸۸  را در کشور بپذیرند و قطعا در برابر این جریان بی تفاوت نخواهند بود.

هر قسمتی که فتنه گری روی کار بیاید مقر آمریکا خواهد بود

وی با بیان اینکه رهبری از ابتدای مسئولیت این دولت اعلام کردند فتنه خط قرمز ما است ادامه داد: امروز بازماندگان فتنه ۸۸ اگر در این مملکت از یک فرمانداری یا شهرداری ناحیه تا وزارت و نمایندگی و یا هر قسمت دیگر روی کار بیایند، آنجا مقر آمریکا خواهد بود که رهبری نیز خطر نفوذ را قطعی اعلام کردند.

خطیب جمعه مشهد عنوان داشت: اگر فردی با آمریکا توطئه می کرد تا به کشور ضرر بزند بسیار شرافتش بیشتر از عناصری بود که ناخواسته و برای قدرت یابی آن اتفاقات را در سال ۸۸ بر سر کشور آوردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وزیر امور خارجه وقت آمریکا با صراحت اعلام کرد که به فتنه گران کمک می کرده اند، بسیار واضح است که جریان ۸۸ همسو با دشمن بود و عناصر فتنه گر محبوب آمریکا و اسرائیل هستند.

سران فتنه هسمو با دشمن عمل می کردند

وی ابراز داشت: اگر می گویند که ما نمی دانستیم که دشمن با این جریان همسو است آیا با شنیدن شعار های جمهوری ایرانی و یا نه غزه نه لبنان نیز به خود نیامدند؟

خطیب جمعه مشهد بیان کرد: با آتش زدن عزاخانه های امام حسین(ع) کودکان خردسال نیز متوجه این جریان شدند و شما که این موضوع ساده را درک نکردید چرا ادعای اداره یک مملکت را داشتید؟

آیت الله علم الهدی به بیانیه های سران فتنه نیز اشاره کرد و افزود: فتنه گران تا روز آخر به بیاینه دادن های خود ادامه می دادند و این نشان می دهد که با دشمن جنایتکار و توطئه گر همسو و همراه بودند.

۱۴۰ تهاجم هوایی تاکنون صورت پذیرفته است

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش با اشاره به ۵ دی ماه سالروز حکم امام بزرگوار به سپاه پاسداران برای امنیت پرواز و هواپیماها گفت: از آن روز ۳۱ سال می گذرد و در این مدت یک نمونه تجاوز موفق نیز در هواپیمایی کشورمان رخ نداده است.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: تا امروز ۱۴۰ تهاجم به امنیت هوایی کشور صورت پذیرفته که ۲۷ نمونه آن درگیری در داخل هواپیما یعنی روی آسمان بوده که غیرت مندان سپاه از جان و مال و ناموس مسافران هوایی دفاع کردند و اجازه هیچ تجاوز موفقی را ندادند.

آمریکا با هیچ نهادی به اندازه سپاه پاسداران دشمن نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن که در تمام عرصه های بین المللی از حقوق بشر گرفته تا مراکز امنیتی ما را اذیت می کند اما در مجمع مرتبط با امنیت هوایی از سال ۱۳۸۰ به طور پیاپی نهاد امنیت هوایی ایران که وابسته به سپاه است را به عنوان نهاد برتر در دنیا انتخاب می کند.

وی اذعان داشت: آمریکا به اندازه ای که با سپاه دشمن است با هیچ عنصری در دنیا مشکل ندارد، امام خمینی فرمودند جریانی که آمریکا از او متنفر شود بدانید که آن نهاد مقدس ترین نهاد است.

مسلمانان بیشتر از قبل باید باهم متحد شوند

خطیب جمعه مشهد به هفته وحدت نیز اشاره کرد و افزود: این روز ها جهان به نور تابناک نبوت و رسالت روشن خواهد شد و این شب و روز ها روزهای شادی برای تمام عالمیان مخصوصا مسلمانان است.

آیت الله علم الهدی گفت: همچنین امروز مصادف با سالروز حضرت مسیح است، امسال میلاد این دو پیامبر با هم در تقارن قرار گرفته است، مسلمانان نیز به دلیل اینکه اعتقاد به تمام پیامبران دارند این روز را مبارک می شمارند.

امام جمعه مشهد گفت: وقتی در قرآن به مسلمانان دستور داده شده که با اهل کتاب نیز دست بدهند آیا نباید مسلمانان که در قرآن و کتاب با هم مشترک هستند با هم اتحاد داشته باشند؟

حفظ مرز های اعتقادی در موضوع وحدت الزامی است

وی ادامه داد: البته مرزهای اعتقادی به جای خود محفوظ است اما تمام مسلمانان باید در برابر استکباری که قصد دارد نام پیمغبر را از گیتی حذف و اسلام را از دنیا محو کند با هم متحد شوند و مبارزه کنند.

 آیت الله علم الهدی ابراز کرد: امروزه دشمن تا جایی پیش رفته که حتی به اسم اسلام قصد براندازی اسلام را دارند و یک جانور صفتی را به نام داعش و القاعده می سازند تا چهره خشنی را به جهان نشان دهند، در برابر این همه اقدام آیا نباید مسلمانان دست به دست هم دهند؟ آیا در این برهه حساس مسلمانان باید باهم دست به یقه شوند؟

تفرقه افکنی ابزار قدیمی دشمنان

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیا بیشتر از اهل بیت امیرالمونین (ع) حضرت علی را دوست داریم؟ امام حسن و امام حسین(ع) می شنیدند که در منبر به پدر ایشان توهین می کنند اما برای حفظ و انسجام مسلمانان سکوت می کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: دشمنان اخلاف افکنی را از همان ابتدا سلاح خود قرار داده بودند، امروزه نیز به همین ابزار زنگ زده خود چنگ زدند تا اسلام و مسلمانان را از دنیا حذف کنند.

انسان ها در برابر انسان های دیگر مسئول هستند

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره انسان گفت: انسان الگوی قرآن در برابر خلا دیگر انسان های مسئولیت دارد، نباید آدم تمام امکانات رفاهی را برای خود فراهم کند و به ناداری و ناتوانی انسان های دیگر توجه نداشته باشد.

وی ابراز داشت: همان اندازه که انسان برای رفع مشکلات خود مسئول است، در برابر دیگران نیز تکلیف دارد، علاوه بر این مسئولیت مادی در برابر خلا فکری و معنوی دیگران نیز وظیفه مند است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: انسان راه یافته به رشد و تکامل معنوی و فکری که با طی مراتبی توانسته است خط عبودیت و بندگی خدا را با قدرت و سرعت طی کند، در برابر عقب ماندگان و انسان هایی که نتوانسته اند این جاده را برای خود باز کنند نیز مسئولیت دارند.

اطعام معنوی نیز مانند اطعام مادی از ضروریات است

خطیب جمعه مشهد ابراز کرد: خداوند در آیات سوره انسان که ابعاد الگوی قرآنی را در انسان زیستی بیان می کند تمام این دو مسئولیت را در قالب یک تعبیر و یک واژه بیان کرده و آن اطعام است، انسان الگویی قرآن که ابرار نام دارند در برابر انسان های یتیم، مسکین و اسیر احساس تکلیف کرده و آنان را اطعام می دهند.

وی افزود: اطعام فکری و معنوی دوم عبارت است از تعلیم و تلقین است، راغب اصفهانی در کتاب مفردات خود، اطعام را به معنای تلقین و تفهیم معنا می کند و می گوید اطعام به معنای آن است که مطلبی را در عمق و جان و اندیشه یک نفر قرار بدهی.

آیت الله علم الهدی گفت: مقام رهبری امیرالمونین و اهل بیت ایشان در این آیه مورد تصریح قرار گرفته است، امام علی(ع) تنها قوت لا یموت خود را انفاق نمی کند بلکه از لحاظ فکری و معنوی نیز اسیران، یتیمان و مسکین های عالم را تغذیه می کنند.

انسان از ابتدا یتیم و مسکین و اسیر است

خطیب جمعه مشهد افزود: عقل و تجربه مادی در سرنوشت معاد عاجز است پس می توان گفت که بشر عاجز است و با همه عقل و فکر بدون یک رهبر آسمانی قدرت تامین سعادت و کمال خودش را در عرصه وجود ندارد پس انسان مانند یک کودک بی پدر نیازمند به یک پدر معنوی یعنی پیغمبر و امام و امامان معصوم دارد.

وی گفت: همچنین انسان در بند لذایذ نفسانی و شهوانی نیز اسیر است و از این بعد نیز نیاز به راهنمایی ابرار و انسان های الگوی معرفی شده در قرآن کریم دارد که آن ها راه سعادت را برای او باز خواهند کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست