• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۰۵
  • شناسه خبر: 300

تروریست ها از دمشق خارج می شوند

پیام ملت – رویترزگزارش داد دو هزار تروریست حاضر در دمشق و حومه آن قرار است در توافقی با میانجیگری سازمان ملل متحد از منطقه‌ ای محاصره شده در جنوب دمشق پایتخت سوریه خارج شوند. این توافق که یک پیروزی برای دولت بشار ا ...

پیام ملت رویترزگزارش داد دو هزار تروریست حاضر در دمشق و حومه آن قرار است در توافقی با میانجیگری سازمان ملل متحد از منطقه‌ ای محاصره شده در جنوب دمشق پایتخت سوریه خارج شوند. این توافق که یک پیروزی برای دولت بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه محسوب می‌شود شانس وی برای تسلط مجدد بر منطقه‌ای استراتژیک را در چهار کیلومتری جنوب پایتخت را افزایش می‌دهد.

رویترز می نویسد: از سوی دیگر این تحول می‌تواند چشم‌انداز امیدی باشد به نقش چنین میانجیگری‌ها برای رسیدن به صلحی پایدار در مناقشه سوریه که در طول نزدیک به پنج سال به مرگ بیش از ۲۵۰ هزار نفر انجامیده است.

تروریست هایی که قرار است از این منطقه خارج شوند به گروه‌هایی چون داعش، جبهه النصره و شاخه‌هایی از القاعده تعلق دارند.

در همین رابطه شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد برای آغاز روند انتقال این افراد و ۱۵۰۰ نفر از خانواده‌هایشان فعلا ۱۸ اتوبوس به مناطق تحت کنترل گروه داعش و سایر گروه‌ها اعزام شده ولی مشخص نیست این اتوبوس‌ها را سازمان ملل تهیه کرده است یا ارتش سوریه.

تسلیم این افراد در پی محاصره طولانی مدتشان توسط ارتش سوریه صورت می‌گیرد که مانع رسیدن غذا و کمک‌های انسانی به آن مناطق شد.

ارتش سوریه روز جمعه اعلام کرد موفق شده که راه خود را به سمت بزرگراه استراتژیک حلب- دمشق باز کند.  دولت سوریه اکنون تلاش می‌کند تلاش خود را معطوف تسخیر استان شمالی ادلب کنند که هم‌مرز ترکیه است. این استان تحت کنترل گروه جیش‌العدل قرار دارد.

تسخیر ادلب یک شکست بزرگ برای تروریست ها محسوب می‌شود که از هنگام آغاز همکاری های سوریه، ایران، روسیه و عراق و همچنین حملات هوایی روسیه مدام در حال از دست دادن مناطق تحت کنترل خود هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست