• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۰۵
  • شناسه خبر: 309

۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند

پیام ملت – وزیر کشور از افزایش بیش از دو برابری تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره نسبت به دوره قبل خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند. ع ...

پیام ملت وزیر کشور از افزایش بیش از دو برابری تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره نسبت به دوره قبل خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی با اعلام آمار قطعی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: این آمار در مقایسه با انتخابات نهمین دوره مجلس نشان می دهد که تعداد داوطلبان بیش از دو برابر افزایش یافته و برای هر کسی مجلس ۴۲ نفر با یکدیگر رقابت می کنند.
وی اضافه کرد: هم چنین در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعداد ۸۰۱ نفر نام نویسی کردند که در مقایسه با دوره گذشته ۶۲ درصد افزایش نشان می دهد.
رحمانی فضلی درباره روند بررسی صلاحیت ها نیز گفت: هیئت های اجرایی بررسی ها را برای احراز شرایط انجام می دهند و نتیجه این بررسی ها بعدا به هیئت های نظارت استان اعلام می شود.
وی تصریح کرد: به همه کسانی که ثبت نام کردند ،اطمینان می دهیم که هم شورای نگهبان و هم وزارت کشور، هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت منطبق با قانون بررسی ها را نجام خواهند دارد و اگر اشکال، ایراد و اعتراضی هم باشد، طبق قانون می توانند مراجعه کنند و پیگیر حقوق خودشان باشند.
وزیر کشور افزود: امیدواریم در فضای مطلوب و مناسب قانونی، مرحله احراز شرایط داوطلبان عزیز را هم طی کنیم تا وارد مراحل بعدی شویم.
رئیس ستاد انتخابات همچنین درباره زمان اعلام نتایج بررسی ها گفت:امروز به همه استانداران و فرمانداران ابلاغ کردیم که ساعات کار بررسی را افزایش دهند حتی اگر لازم شد ۲۴ ساعته این کار را انجام دهند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه برای این کار ۱۰ روز فرصت داریم، افزود: از روز اول که ثبت نام ها شروع شده به مراکز چهارگانه اسامی را اعلام کردیم، مدارک و اسناد را به مرور فرستادند و بررسی ها را در موعد مقرر قانونی حتما انجام داده و به شورای نظارت می دهیم.
وی یادآور شد: از همه دوستانی که در هیئت های اجرایی و نظارت و در فرمانداری ها بخشداری ها در این چند روز تلاش کردند می خواهم با همین صبر، متانت و گشاده رویی این مسیر را ادامه دهند.
رئیس ستاد انتخابات ضمن قدردانی از همه کسانی که احساس مسئولیت کرده و در انتخابات ثبت نام کردند، افزود: این نشان دهنده امید و اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انتقال قدرت در دو حوزه اصلی خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مکانیسم رای صورت می گیرد.
وزیر کشور گفت: این استقبال را از ثبت نام ها به فال نیک می گیریم و امیدواریم مردم خوب ما هم در مراحل بعدی با همین حضور پرشکوه بتوانند به زبان رای، اقتدار ایران را به دنیا اثبات کنند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست