• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۱۰
  • شناسه خبر: 400

نماینده ولی فقیه در استان زنجان : در خط چپ و راست نیستم / خط من ، خط رهبری است

پیام ملت – دانشجویان بسیجی دانشگاه های زنجان به مناسبت گرامیداشت ۹ دی در بیعتی دوباره با آرمان های امام وانقلاب به دیدار امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان رفتند . در این دیدار ، فرمانده سپاه انصارالمهدی ( ...

پیام ملت دانشجویان بسیجی دانشگاه های زنجان به مناسبت گرامیداشت ۹ دی در بیعتی دوباره با آرمان های امام وانقلاب به دیدار امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان رفتند .
در این دیدار ، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان ، مسئولین نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ، روسا و مسئولان دانشگاهی ، مسئولین بسیج دانشجوئی دانشگاه های زنجان ، خواهران و برادران بسیجی زنجان ،نیز حضور داشتند .
آیت الله شیخ علی خاتمی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ، با اشاره به اینکه ، دیدار با طلاب ، دانشجویان و اساتید از بهترین جلسات بنده است ، گفت : بنده اولین امام جمعه بومی زنجان هستم و همین باعث شده است که مردم از بنده انتظار معجزه داشته باشند و من خود را جزو مردم می دانم .
نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ،با بیان اینکه ، بنده اولین روزی که به زنجان آمدم خط و خطوط و مواضع خود را اعلام کردم ، تصریح کرد : بنده به اختیار خود به زنجان نیامدم و اگر به اختیار خودم بود نمی آمدم ، چون آنجا راحت تر بودم .
وی ، افزود : اگر کسی بگوید من از جناح راست هستم اشتباه می کند و اگر کسی بگوید خط من چپ است نیز اشتباه می کند و من خودم خط هستم .
امام جمعه زنجان ،ادامه داد : من یک معیار بیش تر ندارم و آن هم مقام معظم رهبری ، یعنی امامت است و دیروز امام بود و امروز هم مقام معظم رهبری است و فرق من با راست و چپ نیز در همین است وهر کس هر مقدار تشخیص بدهم با رهبری همراه است من نیز با او به همان اندازه همراه خواهم بود و هرکس هر مقدار تشخیص بدهم با رهبری حاشیه دارد من نیز به همان مقدار حاشیه خواهم داشت .
آیت الله شیخ علی خاتمی ،با اشاره به اینکه ، احساس می کنم بعد ۵۰از سال باید اهل تشخیص باشم ، گفت : بنده برای اولین بار بود دیدم که بچه های تشکل دفتر تحکیم وحدت دانشگاه زنجان نامه ای سرگشاده نوشتند که هم سرتاپا ادب بود و هم درخواست های منطقی که معنی آن این است که قبلا چیزهای دیگر بوده است .
ایشان ، با تاکید بر این نکته که طبق ارزیابی های ملی شده ، زنجان در چند مسئله جزو استان های سفید کشور است ، اضافه نمود : زنجان ، اولین استان آرام کشور است و ما شعار همدلی و همزبانی را از سال پیش شروع کردیم و خیلی خوشحال هستیم که از سربازان پیشتاز ولایت بودیم .

IMG_1698
*عامل اصلی شروع فتنه ها هوای نفس ، بدعت ها ، شخصیت پرستی و مخالفت با قرآن است
آیت الله شیخ علی خاتمی ،گفت : روز “۹ دی ” روز بصیرت و از قله های افتخار تاریخ ما به حساب می آید و هنوز زود است که که ریز ابعاد این قضیه را کامل احاطه داشته باشیم و علل وعواملی بود که روز عاشوراخود رانشان داد و ما باید بدانیم که معلول ها قارچ نیستند که سبز شوند و در واقع حادثه عاشورا ریشه اش را از ۵۰ سال قبل گذاشته بودند که سال ۶۱ خود را نشان داد و مسئله “۹ دی ” دقیقا چنین چیزی بود .
امام جمعه زنجان ، بابیان اینکه ، من به جوانان توصیه می کنم که ما بیش از آن که فقط به مسائل عاشورای آن سال فکر کنیم ، مسئله را عمیق تر آن ببینیم ، افزود “: مردم در روز “۹ دی ” برای بیعت مجدد با امامت ، اثبات ولایت مداری به صحنه آمدند و وقتی دیدند که مقدسات آن ها موردتهاجم قرار گرفت در صحنه حاضر شدند .
نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ،با اشاره به اینکه ، در این روز همه آمدند ، ادامه داد : این روز نشان از بصیرت مردم بود و بصیرت در کلام رهبری یعنی شناخت زمان (کی ، کجا ، چگونه و چه مقدار )، شناخت نیاز و شناخت اولویت می باشد و این شنخت ها به معنای بصیرت است .
ایشان ، با تاکید بر این نکته که هیچ شخصی به اندازه امیرمومنان (ع) مسئله فتنه را باز نکرده است ، افزود : دلیل این امر آن است که ایشان در مدت ۲۵ سالی که خانه نشین بودند و حدود۴ سال و ۹ ماه حکومت خود، با انواع اقسام فتنه های رنگارنگ مواجه شده است و امام علی (ع) عامل اصلی شروع فتنه ها را هوای نفس ، بدعتها ، شخصیت پرستی و مخالفت با قرآن می داند .
نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ،گفت : فتنه به معنای قاطی کردن حق و باطل است و دشمنان دین وقتی حقیقت روشن شود لال می شوند و وقتی اوضاع ابهام آمیز باشد زبانشان دراز می شود و در واقع در فتنه یک مقدار از حق و یک مقدار از باطل را گرفته و با هم قاطی کرده و به عنوان خواسته خود به جامعه می دهند .
وی ، تصریح کرد : خط من ، خط رهبری است و ولی خیلی ها از بنده گله می کنند و می گویند که مواضع سیاسی که بنده در نماز جمعه می گیرم بخیلی چکشی نیست و من باید بگویم که بنده نمی توانم از رهبری جلوتر حرکت کنم و من خطبه ها را به فارسی می گویم تا هم فارس زبان ها بدانند و هم عین کلمات رهبری را رعایت کرده باشم ، لذا شما هرجا احساس کردید بنده از چارچوبی که رهبری کشیده است ، پای خود را کج گذاشتم ، حتما تذکر دهید .

*عبرت ها و آزمون های ۹ دی مدام باید یاد آوری شود تا فتنه دیگری رخ ندهد

IMG_1644

امین بیات ، مسئول ناحیه بسیج دانشجوئی استان  زنجان ، در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه ، “۹ دی” نشات گرفته از نگاه بلند امام و رهبری بود که سه عنصر باور مردم  به خدا ، اعتماد الهی و الهام ار قیام عاشورا و امام حسین (ع) در آن موج می زند .

، مسئول ناحیه بسیج دانشجوئی استان زنجان ، گفت : زنده نگه داشتن ۹ دی به قدری مهم است که عبرت ها و آزمون های این روز مدام باید برای مردم یاد آوری شود .

وی، افزود : مردم آتش زدن مسجد لولاگر ، ساختار شکنی و هزینه های سیاسی و اقتصادی و صحبت های امام خامنه ای با امام زممان (عج) را در سال ۸۸ فراموش نخواهند کرد و همه این ها باید یاد آوری شود تا فتنه دیگری رخ ندهد .

*مطالبه گری نمایندگان بسیج دانشجوئی از نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

در قسمتی از این دیدار حسین طاهری ، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجوئی استان زنجان و خانم صادقی به عنوان نمایندگان دانشجویان بسیجی مطالبه های خود از نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان را بیان کردند .

متن صحبت های حسین طاهری ، به شرح ذیل است :

هر انقلابی که به وقوع می‌پیوندد، برای اثبات خود با مسئله‌ای اساسی روبه‌رو است که باید برای آن پاسخی شایسته داشته باشد تا ضمانت بقای خود را بسنجد.

در واقع انقلاب‌ها که به وقوع می‌پیوندند باید “کارآمدی” خود را به اثبات برسانند و یکی از مولفه‌های کارآمدی نظام ها، “ثبات” آن نظام در برهه های حساس تاریخی خود است تا معلوم شود آن نظام تا چه اندازه استحکام دارد.

نهم دی ماه سال یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت، نقطه عطفی در تاریخ سی و چند ساله انقلاب اسلامی ایران بود تا برای بار چندم به جهانیان ثابت شود این نظام تا چه حد از استحکام برخوردار است.

وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری را اگر بزرگترین چالش پس از انقلاب اسلامی ایران ندانیم، قطعا این وقایع از خطیرترین برهه‌های این انقلاب بوده است که می‌رفت در سایه فرسنگ‌ها عقب افتادن قشر به اصطلاح نخبگانی کشور، اصل نظام را با چالش اساسی مواجه سازد.

بسیج دانشجویی معتقد است ۹ دی ۸۸ ترسیم عملی رابطه امام و امت در نظام جمهوری اسلامی ایران و بروز عینی مردم سالاری دینی بود؛ لذا عطف به شرایط فعلی چند نکته را در خور توجه می‌دانیم.

IMG_1652

اکنون در آستانه انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم، احترام به رأی ملت و احترام به قانون از اولویت‌های جنبش دانشجویی در این انتخابات است و هر کس که بخواهد در برابر این دو شاخص تعظیم نکند از منظر ما دیکتاتوری است که در پی منافع شخصی خود یا گروه خود در این عرصه وارد شده است.

هشدار می‌دهیم با قانون‌شکنان تسامح نخواهیم کرد و قانون‌شکن هر کس که باشد، خواه اصولگرا، خواه اصلاح‌طلب و یا حتی با سابقه انقلابی، قانون‌شکن است و آنجا جایی نیست که جنبش دانشجویی بیاستد و تنها به بیانیه اکتفا کند، آن زمان جنبش دانشجویی خود مقتدرانه وارد خواهد شد و به تکلیف انقلابی خود عمل خواهد کرد.

دوم) نهم دی و رابطه امام و امت

همان‌گونه که تاکید شد ظهور و بروز مدل حکومتی مردم سالاری دینی، در روز ۹دی به نمایش گذاشته شد تا همگان بدانند رابطه امام و امت چه قدرتی دارد که می‌تواند چنین شکوهمندانه مطالبه رهبری نظام را عملیاتی سازد.

۸ ماه تنفس در فضای غبار آلود فتنه تا جائی بود که سران این فتنه و همراهان آن و بسیاری از خواص، بارها مورد عتاب مردم قرار گرفتند و حتی ندای “أین عمار” رهبر انقلاب هم از جانب آنان پاسخی نداشت گویی حسین زمان هنوز در مقتل “هل من معین” گوید و عده‌ای در شنیدن حق، کر شده‌اند و در گفتن آن لال(!) و این بار هم تنها این مردم بودند که پیام امام امت را به درستی دریافتند و به تکلیفی که بر عهده‌شان گذاشته شده بود به درستی عمل کردند.

آیا جز این است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی هرجایی که به فرموده رهبری عمل شد، بهترین نتیجه‌ها حاصل آمد؟ آیا جز این است که دست یاری الهی در استقامت بر اصول و پافشاری بر آرمان‌ها وجود دارد؟ آیا وعده الهی این نیست که دین خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند؟ آیا جر این است که ادامه راه امام و انقلاب جز با تاکید و استمرار ارزش‌ها و مبانی انقلاب ممکن نیست؟ علی ای حال گفتمان انقلاب اسلامی و دقائق آن و با توجه به تجربیات گذشته چه در داخل و چه در خارج، ما را به این نتیجه رسانده است که هرجا از پافشاری بر ارزش ها و خط اصیل امام و رهبری جدا شدیم یا با تسامح برخورد کردیم، دچار انحراف و یا عقب‌گرد شدیم، چه اینکه گفتمان‌هایی مثل توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی با نادیده گرفتن اصول انقلاب ۱۶سال مسیر انقلاب را به جای دیگری برد اما انتخابات ۸۴ گفتمان جدیدی را عرضه کرد که مبتنی بر انگاره‌های امام و رهبری بود و هم در داخل با اقبال مواجه شد و هم در خارج اثرات شگفتی گذاشت.

اکنون خطاب به تمام گروه‌های سیاسی اعلام می‌کنیم، پاردایم قالبی که باید در این انتخابات طرح شود، همانا مطالبه رهبری است و اطمینان می‌دهیم بنا به وعده الهی و با توجه به تجربیات فراهم آمده در طول این سی و چند سال، عمل به آنچه از سوی ایشان به عنوان یک ارزش فرادستی مطرح می‌شود، سایر خرده گفتمان‌ها و ارزش‌های مورد نظر دلسوزان انقلاب را نیز به همراه دارد که چون ۱۰۰ آمد ۹۰ هم پیش ماست.
رهبر معظم انقلاب از فتنه ۸۸ با عنوان “بیماری” یاد کردند و فرمودند ۹دی ملت ایران را “واکسینه” کرد. این تعبیر نشان می‌دهد نهم دی تجربیاتی برای ملت ایران داشت که می‌تواند از آن در آزمون‌های آینده بهره برد و بدان جهت که یکی از راه‌های درمان بیماری فتنه ۸۸، لبیک به فریاد این عمار رهبر انقلاب بود، ملت ایران هوشیار شد که چه کسانی حاضرند از مال و جان و آبروی خود برای انقلاب خرج کنند و چه کسانی عافیت طلبی و دنیاطلبی را به صلاح نظام ترجیح می‌دهند و این‌گونه شد که ۸ ماه فتنه ملاکی شد برای سنجش خواص.

IMG_1672

متن کامل صحبت های خانم صادقی به شرح ذیل است :

و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره ***
با سلام و عرض ادب خدمت حضرت اله خاتمی نماینده محترم ولی فقیه در استان و حضار گرامی و با عرض گرامی داشت یوم ا… ۹ دی . خیلی ممنون که برای شنیدن درد و دل فرزندانتان و ایراد نصایح پدرانه ما را به حضور خودتون پذیرفتید. البته ما خیلی وقت هست که منتظر این دیدار هستیم، ولی هرچه از دوست رسد نیکوست؛ بنده سعی می کنم در این چند دقیقه مختصری که در اختیارم هست عرایضم را در قالب چند محور بیان کنم و امیدوارم مفید فایده قرار بگیرد. در این کشور فکر نکنم هیچ کسی اندازه حضرت آقا جوانان رو تحویل بگیر و مورد عنایت قرار بده ولذا تنها به دیدار های عمومی اکتفا نکرندن و دیدارهای خصوصی زیادی با جوانان ودانشجویان داشته اند دریکی از این  دیدارها ، رهبری فرمودند: ” من هم به عنوان پدر پیر شما، دلم سرشار از محبت شما جوانان است”  که خیلی پدرانه دغدغه ها رو می شنوند و رهنودها را بیان می کنند . تجمیع این نیروهای جوان در تشکل ها باعث بوجود اومدن مجموعه های اثرگذار میشه که این جوانان فعال در تشکل ها نیاز به یک راهنما دارند تابتوانند هم از راهنمایی شان استفاده کنند و هم مورد حمایت معنوی باشند تا در مواجهه با مشکلات دلگرم باشند،ما به این باور و یقین هستیم که جنابعالی به مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه و مسائل زنجان اشراف دارید و به عنوان نماینده حضرت آقا در استان  پدر معنوی بچه های بسیج دانشجویی هستید . لذا تقاضا داریم این رابطه پدر و فرزندی خیلی قوی تر باشه و ارتباط تشکل ها با شما بصورت مستمر باشه تا بتونیم دغدغه های خودمون رو با شما بصورت مستقیم مطرح کنیم چرا که مشاهده میشود بعضا افرادی با غرض های مختلف اخباری رو بصورت هدف دار می رسونن
(اگر برنامه ۱۶ آذر سال قبل دانشگاه زنجان خاطرتون باشه ، که متصدی برنامه معاونت فرهنگی دانشگاه بود و اتفاقات ناشایستی افتاد ولی هجمه ها به سمت بسیج رفت و تا به امروز بارها شاهد تکرار همین اتفاقات بودیم ولی متاسفانه نمیدانیم چرا شدت اعتراضات کم و خاموش شده است.  از طرفی با توجه مسائل مختلفی که در استان  به وجود می اید و با  شناختی که از حساسیت جنابعالی نسبت به ان مسائل داریم اگر ما هم موضع گیری های شما ر و بصورت مستقیم و بدون واسطه در این زمینه ها بدونیم و می توانیم از راهنمایی هاتون استفاده کنیم و متناسب با اون عمل میکنیم ضمن اینکه در فضای فعلی استان همدلی بین نهاد مقدس بسیج و نمایندگی ولی فقیه از اوجب واجبات است و در این صورت قطعا خواست رهبری محقق شده وجبهه ارزشی تقویت میشه و شاهد افراط و تفریط نخواهیم بود  بحث بعدی که خواستم عرض کنم خدمتتون نبود ساختارهای روشن و دقیق نظارتی برای مسائل دانشگاه ها و خوابگا ه های دانشجویی است بالاخره در کنار فرهنگ سازی و کارهای پایه ای و ایجابی نیاز هست تا سیستم های دقیق برای نظارت وجود داشته باشه تا ما شاهد اتفاقات تلخ و ساختار شکنانه نباشیم، بعضا مسائلی در دانشگاه ها اتفاق میفته که نه تنها در شان نظام جمهوری اسلامی نیست حتی در محافل علمی کشورهای لیبرال هم چنین چیزی مشاهده نميشه،برای ممثال همین برنامه به ظاهر فرهنگی اخیر در دانشگاه زنجان که تبدیل به گنسرت رقص شد و یا برگزاری شوی لباس در دانشگاه روزبه،  و کارهایی که صریحا خطوط قرمز نظام رو رد کرده مثل همین  نشریه سرو در دانشگاه زنجان گه مبانی و اصول انقلاب را میزند
ما تقاضا داریم که شما پیگیری بفرمایید تا سیستم نظارتی دقیق تر و با ساختاری شفاف تر وارد مسائل این چنینی بشود، همچنین بحث های دیگری مثل خوابگاه های دانشجویی که بر انها نظارتی اصولی نیست که فی الحال هم وقت اجازه نمیده و هم مناسب جلسه نیست پس سربسته میگذرم ان شالله که گزارشات خوابگاه ها خدمتتان رسیده است و در پی چاره اندیشی هستید، از طرفی وقتی ما میخوایم وارد این مسائل بشیم انگ افراطی میزنن که در این زمینه حضرت آقا به مسئولین توصیه داشتند که “اینقدر جوانان انقلابی را به اسم افراطی نکوبید ” نکته آخرم نحوه اختصاص بودجه های فرهنگی هست،
حضرت آقا به شورای عالی انقلاب فرهنگی توصیه کردند که از جوانانی که خالصانه کار فرهنگی می کنند حمایت کنید و ملاک هایی رو برای کارهای فرهنگی در دانشگاه ها فرمودند  ، ولی ما شاهدیم دقیقا برعکس فرمايشات رهبری عمل میشه و جشن هایی با هزینه های چند صد میلیونی به اسم چند سالگی دانشگاه ميگيرن که هیچ خروجی نداره ولی ما برای انجام این کار فرهنگی – معنوی عظیم مثل اردوی راهیان نور یا اردو های جهادی که آقا صریحا تاکید کردند ،وبخشنامه های من باب تامین هزینه ها موجود است، با مشکلات زیادی روبه رو هستیم، ویا همین طور  بقیه برنامه های فرهنگی که ما اصلا قایل به تک صدایی نیستیم .ولی معتقد هستیم برنامه های فرهنگی که از بودجه این نظام استفاده می کنن در چهارچوب های نظام صرف شوند.و همچنین برنامه هایی باشن که در شان دانشجو و برای ارتقا سطح فکری و فرهنگی و جلو گیری از آسیب ها فرهنگی و اجتماعی باشد. مواردی زیادی بود که دغدغه دوستان بود ولی اینها به نظرم اولویت داشت ان شاا… این جلسات مستمر باشه  و به اولین و اخرین دیدار ختم نشود تا بتونیم مسائل دیگر رو هم را بررسی کنیم.

منبع : نسیم زنجان

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست