• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۱۲
  • شناسه خبر: 431

زنجانی ها به مدیران پتروشیمی اعتماد نکردند

پیام ملت – مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: استقبال مردم زنجان از پذیره نویسی این شرکت بیش از میزان انجام شده پیش بینی شده بود و این استقبال قابل توجه نبود. محمد رضا مدیری افزود: به واسطه اینکه ۹ سال سهامداران این ...

پیام ملت مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: استقبال مردم زنجان از پذیره نویسی این شرکت بیش از میزان انجام شده پیش بینی شده بود و این استقبال قابل توجه نبود.

محمد رضا مدیری افزود: به واسطه اینکه ۹ سال سهامداران این شرکت نسبت به آن بی اعتماد شده اند، استقبال خوبی از پذیره نویسی شرکت انجام نشد.
وی یادآورشد: اطلاعات پذیره نویسی و افزایش سرمایه سهامداران ۱۰ روز پس از تمام دوره پذیره نویسی که تا ۱۴ دی بود، منتشر خواهد شد.
مدیری اظهار کرد: نمی توان انتظار داشت که یک بی اعتمادی ۹ ساله، طی یک سال از بین برود و مردم بار دیگر به راحتی به این شرکت اعتماد کنند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: نمی توان گفت که طی ۹ سال گذشته فعالیت در زمینه پتروشیمی انجام نشده و در بین سال های ۸۹ تا ۹۱، اتفاقات بسیاری برای پتروشیمی رخ داده است.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه اقدامات انجام شده طی ۹ سال گذشته، به سرمایه اجتماعی تبدیل نشده است.
مدیری ادامه داد: از سوی دیگر تامین نشدن منابع مالی و فشارهای ناشی از تحریم ها بر اقتصاد کشور، به این بی اعتمادی دامن زده است.
مدیرعامل پتروشیمی زنجان گفت: در این پذیره نویسی، مردم این استان شرکت کردند اما به نسبت مشارکتی که در سال ۸۵ وجود داشت قابل توجه نبود.
وی افزود: در سال ۸۵ مردم برای خرید سهام این شرکت صف می بستند و وجهی را پرداخت کرده اند که امروز معادل ارزش یک سوم آن را برای پذیره نویسی باید پرداخت کنند.
مدیری یادآورشد: دلیل این استقبال نکردن، مساعد نبودن شرایط اقتصادی است.
مدیرعامل پتروشیمی زنجان گفت: در وضعیت رکودی هستیم که ناشی از سیاست های غلط خودمان بوده است و امروز بار دیگر چرخ دنده های اقتصاد را سرجای خود قرار می دهیم.
وی اظهار کرد: نظام بروکراسی کشور، تکه پاره شده بود که اصول و اساس آن باید بر سرجای خود قرار گیرد.
مدیری خاطرنشان کرد: برگرداندن شئون اقتصاد بر سرجای خود با وضعیت کاهش روز افزون قیمت نفت، کار بسیار دشواری خواهد بود و به تبع آن بازار سهام نیز شرایط خوبی نخواهد داشت.
مدیرکل پتروشیمی زنجان گفت: دو عامل بی اعتمادی ۹ ساله گذشته و فضای اقتصادی کشور و دنیا ناشی از کاهش قیمت انرژی، مهمترین دلیل نبود استقبال قابل توجه از سوی سهامداران زنجانی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه پتروشیمی زنجان هرگز تا این حد به رسیدن به مرز پیروزی نزدیک نبوده است، ادامه داد: حیف است که امروز قطار این شرکت در حال رسیدن به موفقیت و هدف است، عده ای از سهامداران از آن پیاده شوند و پیاده شدن این سهامداران به معنای این است که برخی منافع و حقوق خود را به نفر بعدی به قیمت مجانی منتقل می کنند.
مدیری افزود: پس از ۱۴ دی، تعداد حق تقدم باقی مانده بر روی میز به حراج گذاشته می شود و علاقه مندان سایر استان ها می توانند اقدام به خرید آنها کنند.
مدیرعامل پتروشیمی زنجان گفت: طبیعی است که بیشترین خریداران از استان تهران خواهند بود و از آن پس، ترکیب سرمایه داری، ترکیب سابق این شرکت نخواهد بود.
۹۳ هزار نفر از مردم استان زنجان سهامدار شرکت پتروشیمی هستند.

منبع : ایرنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست