• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 519

در آذربایجان غربی ؛ چه کسانی رد یا تایید‌صلاحیت شدند؟

پیام ملت – ۴۴۴ نفر برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۷ اسفندماه امسال و همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد، ثبت‌نام کرده‌اند. کار بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی انجام‌شده و تاکن ...

پیام ملت ۴۴۴ نفر برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۷ اسفندماه امسال و همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد، ثبت‌نام کرده‌اند. کار بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی انجام‌شده و تاکنون اخباری غیررسمی از رد یا تائید صلاحیت برخی از این داوطلبان در فضای عمومی  منتشر شده است.

 فرایند استعلام مراجع چهارگانه که شامل اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال است، ۱۰ روز به طول انجامید و پس از آن هیأت‌های اجرایی هفت روز فرصت رسیدگی به جواب‌ها و ارجاع تصمیمات خود به هیأت نظارت را دارند و همچنین اسامی تائیدها را در اختیار هیات نظارت قرار داده اند تا این هیات کار بررسی خود را انجام دهد و نهایت امر نتیجه را به فرمانداری ها و دواطلبین عودت و برای افکار عمومی اطلاع رسانی شود.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در گفتگو با جوان پرس گفت: بر اساس آخرین نتایج تنها ۱۰ درصد از افراد ثبت نام شده برای شرکت در انتخابات مجلس از استان توسط هئیت های اجرایی رد صلاحیت شده اند.

علیرضا رادفر با بیان اینکه ۴۴۴ دواطلب در رقابت انتخابات مجلس در حوزه های ۹ گانه آذربایجان غربی نام نویسی کرده اند اظهارداشت: از این تعداد ۹۰ درصد تایید و ۱۰ درصد توسط هئیت های اجرایی رد صلاحیت شده اند و به هیات های نظارت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله اعلام آمار و ارقام و نام بردن نفرات رد صلاحیت شده درست نیست و قریب به اتفاق دلیل رد صلاحیت ها مدارک تحصیلی ناقص است و این افراد ۴ روز فرصت دارند به هیات های نظارت مراجعه کنند ، افزود: هنوز روند بررسی تایید یا رد صلاحیت دواطلبین در مراحل بعدی ادامه دارد و نمی توان به صورت قاطع در این خصوص اظهار نظر کرد.

رادفر با اشاره به اینکه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۷ نفر از نمایندگان دوره های پیشین مجلس ثبت نام کرده اند ، گفت : در روزهای آتی باید منتظر مشخص شدن نتایج نهایی باشیم.

بر اساس اطلاعات رسیده و  آمار تعداد ثبت نامی افراد باقی مانده برای بررسی در هیات های نظارت ۳۹۷ نفر می باشد و با نگاهی به آمار تایید صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی به نظر می رسد قریب  به اتفاق چهره هاس سرشناس ثبت نامی از جریان اصلاح طلبی و اصوگرایی و افراد مستقل مهر تایید هیات اجرایی بر پرونده اشان ثبت شده است

 همچنین بررسی صلاحیت داوطلبین بعد از هیات های اجرایی و استعلام از مراجع ۴ گانه هیات های نظارت می باشند و آخر سر این هیات نظارت است که بر اساس مر قانون تصمیم می گیرد چه کسانی برای ماراتن سخت ۹۴ بمانند و چه کسانی بروند.

در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی ۱۲ نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.

شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب ۹ مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست