• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۰۳
  • شناسه خبر: 796

واگذاری ۱۷۰ طرح اشتغال به مددجویان کمیته امداد زنجان همزمان با دهه فجر

پیام ملت – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: کمیته امداد مسئولیت کمیته همیاری و تشکل های مردمی دهه فجر را بر عهده دارد و به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۷۰ طرح اشتغال به مدد جو ...

پیام ملت مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: کمیته امداد مسئولیت کمیته همیاری و تشکل های مردمی دهه فجر را بر عهده دارد و به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۷۰ طرح اشتغال به مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در دهه فجر واگذار می شود.
بهرام ولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت عنوان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی عفاف و حجاب، نقش امام (ره) در طول انقلاب اسلامی، مسابقات فرهنگی و قرآنی، تجلیل از خانواده های برتر و برگزاری جشن برای خانواده هدف ، از جمله برنامه های فرهنگی کمیته در دهه فجر می باشد.
وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش که قابلیت خودکفایی و توانمندی دارند، افزود: بیش از ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش در طرح های اشتغال و خودکفایی حضور دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با ابراز خرسندی از جمعیت تحت پوشش خودکفا شده، ابراز کرد: استان زنجان از جمله استان های پیشتاز در تحقق امر توانمند سازی و خود کفایی مددجویان تحت پوشش می باشد و در حال حاضر نیز بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ طرح خودکفایی در زمینه های متعدد در سطح استان اجرایی شده است.
وی با اشاره به عمده طرح های خود اشتغالی، خاطر نشان کرد: بیشترین طرح های خود اشتغالی در روستاها مربوط به حوزه دامداری، کشاورزی و فرش بافی و در سطح شهر نیز در بخش صنعت و خدمات می باشد.
ولی زاده با بیان اهمیت حضور خانواده ها در طرح های خود اشتغالی، گفت: خانواده هایی که در طرح های خود اشتغالی فعالیت دارند امروزه یک قشر مولد هستند و در تولید ناخالص ملی کشور سهیم می باشند به طوری که ۷ درصد از فرآورده های گوشتی و لبنی تولید شده در استان مربوط به طرح های خود کفایی کمیته امداد است.
وی در خصوص شرایط واگذاری طرح های اشتغال به افراد تحت پوشش تصریح کرد : به محض اینکه خانواده ها تحت پوشش قرار گرفتند، استعدادهای موجود در خانواده ها توسط کارشناسان و مددکاران تخصصی در ۵ مرحله شناسایی می شوند و بر اساس آن استعدادها برنامه ریزی های آموزشی صورت می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در خصوص پیش خدمات و آموزش های لازم برای اجرای طرح های اشتغال عنوان کرد: دوره های آموزشی توسط سازمان های متولی نظیر فنی و حرفه ای برای این افراد برگزار می شود و سپس مشاوره های شغلی با توجه به بازار کار و ارزیابی بازار فروش برای مددجویان ارائه می شود.
وی با توجه به اهمیت انتخاب صحیح طرح های اشتغال اظهار کرد: مشاغلی که در جامعه اشباع شدند نه تنها در آمدی برای خانواده ها ایجاد نمی کنند بلکه خانواده را بدهکار و مشکل دار هم می کند.
ولی زاده در بحث خودکفایی عنوان کرد: طبق قانون بودجه کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دستگاه های حمایتی موظف هستند که ۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش را ازطریق خودکفایی به توانمندی برسانند که در استان زنجان نیز شاهد تحقق رقمی بیش از این میزان هستیم.
مدیر کل کمیته امداد استان در خصوص وام های اشتغال ابراز کرد: در قالب بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۴ بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در استان زنجان در نظر گرفته شده تا توسط بانک های مختلف دولتی و خصوصی پرداخت شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست