• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۰۶
  • شناسه خبر: 799

یک مسئول خبر داد ؛ ۴ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش کمیته امداد هستند

پیام ملت – مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ۱۱ هزار و ۳۹۰ نفر حامی طرح اکرام ایتام و ۳ هزار و ۱۲ نفر نیز حامی طرح محسنین در زنجان هستند. بهرام ولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت با اشاره ب ...

پیام ملت مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ۱۱ هزار و ۳۹۰ نفر حامی طرح اکرام ایتام و ۳ هزار و ۱۲ نفر نیز حامی طرح محسنین در زنجان هستند.

بهرام ولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت با اشاره به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان می باشند که ۴ درصد جمعیت کل استان را به خود اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد خانواده های تحت پوشش قابل توانمندی و خودکفایی هستند، گفت: با نظارت کارشناسان حوزه اشتغال، طی چند مرحله تسهیلاتی به مددجویان برای راه اندازی کسب و کار پرداخت می شود که این تسهیلات صرفا به صورت مالی و نقدی نبوده بلکه  با نظارت کارشناسان و مشاورین، مبالغ وام ها به صورت فرآیندی با تبدیل وجوه نقد به سرمایه کار از قبیل ابزار آلات و محل تولد پرداخت می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: پایداری طرح های کمیته امداد به این دلیل است که تسهیلات پرداختی به مددجویان مستقیما به صورت نقد به افراد پرداخت نمی شود تا در امور کاذب دیگر استفاده شود و در تمامی مراحل راه اندازی کسب و کار نظارت وجود دارد.

وی با اشاره به سرانه وام های پرداختی برای طرح های خود اشتغالی، ابراز کرد: وام های خود اشتغالی بسته به نوع طرح ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان و در مشاغل خانگی ۵ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد به مددجویان پرداخت می شود.

ولی زاده عنوان کرد: علاوه بر ۳۵ میلیون تومان اعتباری که بانک ها  برای طرح های خود اشتغالی مکلف شدند بپردازند مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب تسهیلات به مددجویانی که در سیستم بانکی با مشکل مواجه شدند، پرداخت می گردد.

وی خاطر نشان کرد: در طی ۱۰ ماه نخست سال جاری با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان بیش از ۳ هزار نفر از جامعه هدف در دوره های مختلف آموزشی نظیر صنایع دستی، خدمات فنی، کشاورزی و دامداری شرکت کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از برگزاری جشن خود کفایی در اوایل سال ۹۵ خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد زیادی از خانواده های مجریان طرح های خود کفایی و خود اشتغالی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است که بخش اعظمی از سرانه پرداختی توسط این ارگان انجام می شود و مبلغی را نیز خود مددجویان پرداخت می کنند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در بخش بهداشت و درمان اظهار کرد: هم اکنون ۴ هزار و ۹۰۰ خانواده از جمعیت مددجویان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

ولی زاده با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی به روستاییان توسط بیمه خدمات درمانی و بیمه روستایی انجام می شود، ابراز کرد: کمیته امداد فقط خدمات درمانی جامعه شهری را انجام می دهد که هم اکنون ۱۰ هزار و ۶۲۷ نفر در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه  خدمات درمانی قرار دارند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۹۷۰ دانش آموز و ۷۷۰ دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشند که تعداد زیادی از آنها با کمک مردم و دولت توفیقات و دستاوردهای خوبی را در مقاطع علمی کسب کرده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به طرح اکرام ایتام، گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۳۹۰ نفر حمایت یک هزار و ۶۸۸ نفر را به عهده دارند که این رقم هم از نظر تعداد و هم به لحاظ سرانه ای که کمک می شود قابل ملاحظه است.

وی تعداد حامیان طرح محسنین را ۳ هزار و ۱۲ نفر اعلام کرد و افزود: طرح محسنین فرزندان غیر یتمی را که دارای سرپرست بیمار یا بد سرپرست هستند و یا سرپرستشان در تامین مخارجشان با مشکل مواجه می باشد را پوشش می دهد.

پرداخت بیش از ۶۵۴ کمک هزینه جهیزیه به مددجویان

ولی زاده اظهار کرد: در سال جاری تا کنون بیش از ۶۵۴ مورد کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده است و رقم آن ۱۰ میلیون ریال می باشد که برای مزدوجین در صورتی که دختر باشند در قالب کمک هزینه جهیزیه و به پسران در قالب هدیه ازدواج به صورت بلا عوض پرداخت می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره درآمدهای مردمی در بخش زکات، گفت: قریب ۱۰۰ درصد برنامه پیش بینی شده در این بخش محقق شده و مبلغی بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که ۶۰ درصد این اعتبار در امور محرومین و ۴۰ درصد در بخش پروژه های عمرانی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۵ هزار صندوق صدقات در منازل، معابر و اماکن عمومی توزیع شده است، عنوان کرد: همه درآمدهای کمیته امداد امام خمینی (ره) و اعتبارات دولتی در قالب طرح های مختلف صرف رسیدگی به امور جامعه هدف می شود.

ولی زاده عنوان کرد: در حال حاضر اولویت اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) این است که خدمات خود را نه به صورت نقدی بلکه به صورت بسته های خدمتی ارائه دهد تا بتواند بخشی از مشکلات جامعه و خانواده ها را حل کند چه بسا در جاهایی تزریق پول نقد می تواند در مسیری غیر از هدف واقعی کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه شده و مشکل اصلی همچنان پا بر جا بماند.

وی یاد آور شد: بخشی از خدمات ارائه شده توسط  کمیته امداد امام خمینی (ره) نظیر معرفی مشمولین جهت استفاده از معافیت سربازی، خدمات حقوقی و قضایی به هیچ وجه قابل قیمت گذاری نیست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان افزود:  با وجود اینکه خانواده هایی که از طریق خودکفایی به توانمندی  رسیده اند از چرخه خانواده های تحت پوشش خارج می شوند اما خدمات مشاوره ای و کمک های موردی به این افراد ارائه می شود تا به لحاظ پایداری به یک شرایط ایده آل برسند و با توجه به شرایط و نوساناتی که در جامعه وجود دارد در صورت لزوم بار دیگر این خانواده ها تحت پوشش قرار می گیرند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست