• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۱۲
  • شناسه خبر: 951

آیت الله هاشمی : هرچه داریم از امام خمینی داریم

پیام ملت – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «هر آن‌چه که داریم از امام داریم» گفت: همه باید به امام(ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم، بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند. اکبر ه ...

پیام ملت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «هر آن‌چه که داریم از امام داریم» گفت: همه باید به امام(ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم، بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند.

اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و ورود امام به کشور در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار کرد: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تربیون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید.هاشمی‌رفسنجانی: هدیه بدی به بیت امام دادید/ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟

وی با بیان این‌که «ما در انتخابات بندهای بی‌خودی جلوی مردم می‌بندیم» به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قبول دارم که نمی‌شود ۱۲ هزار نفر برای مجلس ثبت‌نام کنند و همه با هم در انتخابات به رقابت بپردازند اما راهش این است که پیش از انتخابات قانونی بگذاریم و بگوییم کسانی که می‌خواهند نامزد شوند باید یک‌سری شرایط از جمله تعدادی امضا از برخی علما و مردم داشته باشند و برخی از متخصصین صلاحیت آن‌ها را تایید کنند. نباید بگذاریم ثبت‌نام کنند و اصلاً فرصت برای بررسی پرونده‌شان نداشته باشیم و پرونده آن‌ها را بررسی نکنیم و در نهایت به آن‌ها بگوییم که صلاحیت شما احراز نشده است. این راه و شیوه درستی نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید بگذاریم مردم خود انتخاب کنند، اظهار کرد: افکار عمومی کمتر از ما اشتباه می‌کنند و چنانچه اشتباه هم کنند خود به زودی می‌فهمند و جبران می‌کنند.

هاشمی‌رفسنجانی در بخش‌ دیگری از صحبت‌های خود همدلی و وحدت مردم را اصلی‌ترین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در انقلاب اسلامی این لطف خدا بود که دل‌های مردم به هم نزدیک شد و در میان آنها به استثنای یک اقلیت وحدت ایجاد شد.

وی با اشاره به این اقلیت ادامه داد: آن اقلیت، اقلیتی بودند که گرچه دلشان با مردم بود ولی منافعشان با مسائل دیگری گره خورده بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نکته اساسی پیروزی انقلاب اسلامی این است که مردم با یکدیگر متحد شدند همانطور که خداوند نیز وعده داده است این اتحاد نتیجه‌اش پیروزی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برای پیروزی انقلاب هزینه‌های بسیاری کرده‌ایم تا مردم به خیابان‌ها آمدند و انقلاب پیروز شد، اظهار کرد: این امام بود که مردم را با حجت و خیالی راحت به خیابان‌ها آورد. در آن شرایط رهبری امام و حمایت‌های مردم و بخش بزرگی از روحانیت، دانشگاه‌ها و اصناف بود که باعث شد انقلاب به پیروزی برسد.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه در آن زمان پرچم‌های بسیاری برافراشته شده بود اما دل‌های همه در یک نقطه به هم می‌رسید، اظهار کرد: آن نقطه ضد رژیم بود. هیچ‌گاه نباید آن را فراموش کرد چراکه مساله‌ای بسیار مهم است؛ تا زمانی که این نقطه را داشته باشیم نگران سرنوشت آینده انقلاب در تاریخ نیستیم اما اگر نسبت به این نقطه بی‌توجه شویم و تفرقه‌ها عمیق شود در آن زمان است که نباید انتظار دوام انقلاب را داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه متاسفانه طی ۱۰-۱۲ سال اخیر دچار این تفرقه شده‌ایم، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر دچار تفرقه‌ای شده‌ایم که راه‌ها بسیار عوض شده است. کسانی که حتی روحانیونی که در انقلاب دستی بر آتش نداشتند، در آن تفرقه سهیم‌اند و شرایطی را که به وجود آورده‌اند که کار به اختلافات واقعی کشیده شده است.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: گرچه آن شرایط بسیار سخت گذشت و تحریم‌های شدیدی علیه ما اعمال شد و خسارت‌های زیادی به کشور وارد و ثروت ما برده شد، اما دوباره نقطه دیگری پیش آمده و دوباره امید وحدت در ایران پیدا شده است. اکثریت جامعه راه خود را پیدا کرده‌اند و فهمیده‌اند اشتباه شده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند راه جدیدی را پیش راهمان قرار داده و ما دنبال راهی که شروع کرده بودیم و به خاطر آن شهدای بسیاری تقدیم و هزینه‌های بسیار برای آن صرف کرده‌ایم، هدایت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز نیز مانند گذشته و پس از پیروزی انقلاب که عده‌ای شروع کردند به دعوا کردن و مبارزه و ترور، این نقطه به تاخیر می‌افتاد ممکن بود مشکلات بسیاری پیش بیاید. گرچه عده‌ای در اقلیت امروز در تلاش‌اند که برخی اقداماتی انجام دهند اما کثریت مردم جور دیگری هستند و خداوند همواره به اکثریت مردم و دل آنها نگاه می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه ایران مجدداً در حال تبدیل به نقطه تعادل است، گفت: ما پیش از این یک بار پس از جنگ تبدیل به نقطه تعادل در منطقه شدیم و سال‌ها نیز در این جایگاه قرار داشتیم. اما امروز مردم تجربه آن دوران را دارند و قدر این نعمت را بیش از پیش می‌دانند. همچنین شرایط مناسبی نیز فراهم شده است و همدلی‌ای که میان مردم ایجاد شده می‌تواند ضامن حفظ این نقطه تعادل باشد.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۵ اظهار کرد: ناظران جهانی هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که شش قدرت جهانی که ۹۰ درصد قدرت دنیا را در اختیار دارند در مقابل تیم مذاکره‌کننده‌ای که هیچ حربه‌ای در اختیار نداشتند و فقط حرفشان حرف بود و با منطق همراه با عقلانیت صحبت می‌کردند، قانع شوند اما آنها قانع شدند و دیدند که ایران حق را می‌گوید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آنها دیدند که منزوی بودن ایران به معنای ناامنی و بی‌تعادلی در منطقه است و چنانچه تعادل منطقه را از دست بدهند نتیجه‌ای که در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان حاصل شد، به وجود می‌آید. آنها به این نتیجه رسیدند که این ایران است که می‌تواند تعادل منطقه را حفظ کند.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: در این شرایط ما توانستیم برای دومین بار پس از انقلاب اسلامی در مذاکرات پیروز شویم و همه دنیا نیز قبول کردند که این مذاکرات برای ایران پیروزی بی‌سابقه‌ای به ثمر آورد. البته این مذاکرات برای طرف مقابل نیز ضرری نداشت و آنها موفق شدند با دولتی قابل اعتماد در ایران همکاری کنند که این همکاری موجب آرامش و امنیت در منطقه می‌شود.

وی با اشاره به نقش ایران در منطقه و تحولات آن گفت: حضور ایران در منطقه و در مسائل مربوط به منطقه می‌تواند کارساز باشد. ما اگر در مذاکرات سوریه و افغانستان نباشیم کار به جایی نمی‌رسد.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: امروز اقلیتی که همواره مزاحم بوده و هستند با وجود اینکه سفر رئیس‌جمهور به کشورهای اروپایی دستاوردهای بزرگی به همراه داشته، در حال سمپاشی هستند و می‌گویند برجام نتیجه داد اما برای پاریس.

وی افزود: آنها نمی‌دانند که قرارداد چیست چراکه اگر بدانند نباید این حرف‌ها را به زبان بیاورند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به برخی از دستاوردهای سفر روحانی به ایتالیا و پاریس اشاره کرد و گفت: ما بدون اینکه هزینه‌ای صرف کنیم امکانی را فراهم کرده‌ایم که طی آن ترابری هوایی کشور که طی سال‌های اخیر که با مشکلات بسیاری مواجه بود، سامان می‌یابد و با هزینه سرمایه‌گذارها علاوه بر فرودگاه‌ها، هواپیماها و کادر ما نیز تقویت می‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه در ترابری هوایی ایران دارای ظرفیت بسیار بالایی است، اظهار کرد: همانطور که در زمین ما نقطه اساسی و چهارراه امن زمینی هستیم و راه ابریشم داریم، در ترابری هوایی نیز چهارراهی امن محسوب می‌شویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور هیات‌های مختلف تجاری و اقتصادی خارجی در ایران اظهار کرد: ظرف چند ماه مشاهده می‌کنیم که شرق و غرب برای همکاری با ایران مسابقه می‌دهند و این اتفاق کمی نیست. اینها همه حاصل انتخابی است که مردم داشته‌اند.

هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: مردم آگاه شده‌اند و بدون هیچ هزینه‌ای پای صندوق‌های رای رفتند و دولتی را که می‌توانست با روی کار آمدن تا پای جنگ پیش برود، عوض کردند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با نقطه تعادلی که با تلاش دولت و تیم مذاکره‌کننده و شخص آقای روحانی و همچنین حمایت‌های رهبری ایجاد شده است، کارها به خوبی پیش برود.

منبع : ایسنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست