• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۱۷
  • شناسه خبر: 1016

یادواره ۱۷۵ شهید غواص در زنجان برگزار می شود

پیام ملت – یادواره ۱۷۵ شهید غواص و شهدای غواص زنجان با عنوان خط شکنان،روز دوشنبه ،۱۹ بهمن ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود. غواصان زنجانی در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس به عنوان خط ‌شکن در خط مقدم حضور داشتند و ...

پیام ملت – یادواره ۱۷۵ شهید غواص و شهدای غواص زنجان با عنوان خط شکنان،روز دوشنبه ،۱۹ بهمن ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.

غواصان زنجانی در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس به عنوان خط ‌شکن در خط مقدم حضور داشتند و بارها و بارها امواج خروشان اروند و کارون را به زانو درآوردند.

همچنین یادواره شهدای غواص دریادل زنجانی به همراه گردهمایی رزمندگانی زنجانی لشکرخوبان (لشکر۳۱ عاشورا) در دوران دفاع مقدس سه‌ شنبه(۲۰ بهمن) برگزار می ‌شود.

در این مراسم که به همت سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان برگزار می ‌شود، سردار «امین شریعتی» فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس سخنرانی خواهد کرد.

از دیدگاه مقام معظم رهبری «غوّاصان دریادل، غوّاصان خط‌ شکن، شهداى سرافراز ارتش و سپاه و بسیج، چهره‌ هاى ماندگار این استان و این منطقه‌اند. البتّه شهیدان ما در هر منطق ه‌اى، فقط متعلّق به آن منطقه نیستند؛ متعلّق به همه‌ ملّت ایرانند.»

«مجاهدت آنها ــ که به‌عنوان غوّاصان دریادل، در قضایای کربلاى چهار و پنج معروف شدند ــ هرگز از یاد تاریخ این مرز و بوم نخواهد رفت. آنها همچنان که خداى متعال فرموده است، زنده‌ اند. ما باید تلاش کنیم آن ارزشهایی را که آنها به‌خاطر آن در این میدانها وارد شدند، زنده بداریم.»

سردار منصور عزتی‏، سردار محمدتقی اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)‏، سردار مجید ارجمندفر جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان از فرماندهان زنجانی دوران دفاع مقدس بودند.

منبع : موج رسا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست