• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 1080

آرایش سیاسی انتخابات زنجان و طارم

پیام ملت –  قریب ده روز به آغاز تبلیغات رسمی کاندیداها های مجلس شورای اسلامی و ۱۷ روز به هفتم اسفند روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مانده است . همپوشانی تبلیغات این دو انتخابات می تواند یکی از جذابیت ...

پیام ملت –  قریب ده روز به آغاز تبلیغات رسمی کاندیداها های مجلس شورای اسلامی و ۱۷ روز به هفتم اسفند روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مانده است .
همپوشانی تبلیغات این دو انتخابات می تواند یکی از جذابیت های این انتخابات می باشد که  احتمال معرفی لیست پنج نفره استانی مجلس با یک کاندیدای خبرگان رهبری به جهت بهره برداری تبلیغاتی از سوی جریانهای سیاسی  بعید نیست و همچنین احتمال معرفی یک کاندیدای واحد استانی برای مجلس خبرگان رهبری به همراه کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ها محتمل بنظر می آید.
در این رابطه همین نکته کافی است که گمانه زنی ها حاکی از این است که آیت الله اسماعیل نوری کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان در مجلس خبرگان رهبری در استان می باشد .
با اذعان به اینکه وعده های دولت در طول دو سال اندی محقق نشده و دولت با شعار درمانی و دامن زدن به مسائل حاشیه ای سیاسی سعی در مدیریت و انحراف افکار عمومی از مطالبه مسائل معیشتی و اقتصادی دارد و تعطیلی کارخانجات و کارگاههای تولیدی و ورشکستگی صنایع بیکاری شدید یاس را در جامعه از توانایی دولت در حل مشکلات اقتصادی ایجاد نموده و علیرغم شانتاژ تبلیغاتی برای حل مشکل اقتصادی با توافق اوضاع بدتر شده و در آستانه سال نو مردم با جیب ها و سفره های خالی مواجهند و دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی در حد شعار مانده است مردم اقبال چندانی به دولت و جریان مورد نظر دولت ندارند.
در خصوص آرایش جریانهای سیاسی و تحرکات کاندیداها حاکی از آن است که جریان اصولگرایی با چندین کاندیدای هموزن و همسطح روبروست که احتمال انصراف و کناره گیری انها به نفع دیگری کمتر محتمل است .
۱-  محمد اسماعیلی : ایشان یکی از گزینه های اصلی و قطعی اصولگرایان از حوزه انتخابیه زنجان و طارم بنظر می آید.
۲- محسن علیمردانی:  در انتخابات قبلی در قالب و حمایت جریان اصولگرایی به مجلس راه یافت بواسطه برخی حمایت ها از دولت نهم به احتمال زیاد این بار مورد حمایت جریان اصولگرا نباشد احتمال اینکه ایشان مورد حمایت اصلاح طلبان و اعتدالگرایان حامی دولت قرار بگیرد بعید نیست.
” نکته: مردم زنجان در موارد استثنایی انتخاب گذشته را تکرار کرده اند احتمال اینکه دو نماینده فعلی همانند دوره قبلی مورد اقبال قرار بگیرند کم است”

۳-  سیروس میانجی : که سابقه ریاست سازمان صنایع معدن و بازرگانی استان و مشاورت محمد اسماعیلی نماینده فعلی مردم را در کارنامه دارد و از سوی برخی صاحبان صنایع حمایت معنوی می شود .

ایشان یکی از گزینه های اصولگرایان برای همراهی اقای اسماعیلی در لیست اصولگرایان است.
۴-  علی وقفچی : که در ادوار گذشته رای قابل توجهی از مردم طارم کسب نموده اینبار هم احتمالا سهم بیشتری از آرای طارم را خواهد برد و آمدن چند نفری همشهری ایشان به عرصه رقابت تاثیر زیادی نمی گذارد و بزرگترین رقیب ایشان از همشهریانش خانم زهرا باقری است .
احتمال اینکه ایشان هم مورد حمایت اصلاح طلبان و اعتدالگرایان قرار بگیرد بعید نیست که در اینصورت احتمال اینکه ایشان جزو ۴ نفر اول باشد بعید نیست.
۵-  اروح الله حسنی (فرزند شهید) : ایشان از کارکنان جهاد کشاورزی است و ارتباط زیادی با روستاها داشته و در حال حاضر تعدادی از فرزندان شاهد و برخی از مدیران استانی دولت قبل از ایشان حمایت میکنند و در روستاهای جاده تبریز بیشترین نفوذ را دارد .
۶-  کریم خانمحمدی (روحانی، فرزند شهید): ایشان که آثار علمی زیادی را منتشر و در قالب کارنامه در فضای مجازی ارائه می نماید بیشتر بر سبقه علمی اتکا دارد و همچنین ارتباط زیاد با روستاهای جاده تبریز نیز دارد.
۷-  فریدون احمدی : ایشان قائم مقام وزیر صنایع در دولت قبلی بوده و براساس تجربه کاری در حوزه صنعت پا به عرصه  رقابت گذاشته و بعنوان یکی از دو گزینه همراه آقای اسماعیلی در لیست اصولگرایان مطرح شده است .
در صورت قرار گرفتن در لیست اصولگرایان احتمال این که جزو چهار نفر اول باشد بعید نیست
۸-   زهرا باقری : ایشان سابقه حضور در انتخابات قبلی را دارد و برای اولین بار رای قابل توجهی از زنجان و طارم اوردند احتمال ازدیاد ارای ایشان در این دوره محتمل است .
۹-   فاطمه حیدری : ایشان که سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر زنجان را دارند به این عرصه ورود کرده اند.

۱۰ – ساعده سیما و سید افضل موسوی: این دو کاندید به عنوان نفرات اصلی اصلاح طلبان محسوب می شوند که پس از رد صلاحیت آن ها و تایید صلاحیت احتمالی دوباره آن ها قطعا عزم کلیه اصلاح طلبان برای پیروزی این دو نفر جزم خواهد شد و بعید نیست که یکی و یا هر دوی آن ها به مجلس راه پیدا کنند.
جریانهای سیاسی:
اصولگرایان : این جریان در زنجان با مشکل تعدد کاندیدا مواجه بوده و چون عمده کاندیدا ها هموزن و همسطح می باشند احتمال کناره گیری به نفع یکدیگر بعید بنظر میرسد که همین موضوع به نفع جریان مقابل است.
اما اصولگرایان از میان چهار  کاندیدا در زنجان آقایان میانجی ؛ اسماعیلی،حسنی و احمدی دو نفر را برای لیست نهائی تعیین خواهند کرد. اصلاح طلبان و اعتدالگرایان : این جریان به احتمال زیاد روی دو گزینه اصلی خود یعنی ساعده سیما و سید افضل موسوی تمرکز خواهد نمود .

  • سید جمال امیری – نسیم زنجان

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست