• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۲۰
  • شناسه خبر: 1092

جشنواره ملی « شکوه شکیبایی » در زنجان افتتاح شد

پیام ملت – دومین جشنواره ملی حضرت زینب (س) با عنوان شکوه شکیبایی در زنجان آغاز به کار کرد . به گزارش پیام ملت، جشنواره شکوه شکیبایی با حضور حجت الاسلام محمد رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ح ...

پیام ملت دومین جشنواره ملی حضرت زینب (س) با عنوان شکوه شکیبایی در زنجان آغاز به کار کرد .
به گزارش پیام ملت، جشنواره شکوه شکیبایی با حضور حجت الاسلام محمد رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت ‌الاسلام سید رضا موسوی امام جمعه موقت زنجان و ناصر مقدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افتتاح شد.
این جشنواره در ۴ بخش برگزار شد که در مجموع ۵۰۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان زنجان ارسال شده بودند.
در این جشنواره ۲۴۳ اثر در بخش شعر فارسی، ۳۸ اثر در بخش شعر ترکی، ۷۴ اثر در بخش داستان، ۷۱ اثر در بخش دل نوشته فارسی، ۸ اثر در بخش دل نوشته ترکی و ۷۰ اثر در بخش مقاله است.
جشنواره ملی حضرت زینب(س) تحت عنوان «شکوه شکیبایی» با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین و گرامیداشت پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب(س) برگزار شده است.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره شکوه شکیبایی را قرائت کرد.
ناصر مقدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حاشیه این مراسم عنوان کرد: همه ما به عنوان شیعیان حضرت علی (ع) وظیفه داریم در جهت معرفی سیره اهل بیت (ع) تلاش کنیم و عظمت آن را برای خود و نسل های بعدی بیان کنیم.
وی با بیان اینکه نخستین جشنواره حضرت زینب (س) با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارتخانه، استانداری زنجان،زینبیه زنجان و دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد: امسال علاوه بر نمایشگاه خوشنویسی، کتاب شناسی حضرت زینب (س) در قالب ۳۰ تابلو در معرض دید خواهد گرفت.
مقدم خاطر نشان کرد: این تابلوها حاوی مشخصات کتاب به انضمام خلاصه ای از کتاب است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست