• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۲-۰۴
  • شناسه خبر: 1283

استاندار زنجان: همکاری اقتصادی با دانمارک باید متوازن باشد

پیام ملت – استاندار زنجان موازنه تجاری دو کشور را به نفع دانمارک دانست و گفت: در قبال ۱۶۰ میلیون دلار صادرات دانمارک به ایران، جمهوری اسلامی تنها ۵ میلیون دلار صادرات دارد که با توجه به پتانسیل های مناسب دانمارک در زمینه ...

پیام ملت استاندار زنجان موازنه تجاری دو کشور را به نفع دانمارک دانست و گفت: در قبال ۱۶۰ میلیون دلار صادرات دانمارک به ایران، جمهوری اسلامی تنها ۵ میلیون دلار صادرات دارد که با توجه به پتانسیل های مناسب دانمارک در زمینه های صنعتی و کشاورزی، امیدواریم شاهد همکاری اقتصادی متوازن و توسعه سرمایه گذاری بین دانمارک با استان زنجان  باشیم.

به گزارش پیام ملت، جمشید انصاری در دیدار سفیر کشور دانمارک، سفر دنی عنان را در توسعه همکاریهای دانمارک با استان بااهمیت خواند و اظهار کرد: چشم انداز تعاملات اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا از این پس طی شرایط جدید بین المللی و تفاهم ایران با اعضای شورای امنیت گسترده و سهل تر خواهد شد.

وی  خاطر نشان کرد: سفر اخیر وزیر امور خارجه دانمارک در صدر هیئت اقتصادی آن کشور زمینه ساز مهم گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور است.

استاندار زنجان با اشاره به همکاری استان با دانمارک در بخش کشاورزی، محصولات لبنی و معدنی، تصریح کرد: استان زنجان سالیانه دو میلیون و ششصد هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که تنها ۶۰۰ هزار تن آن در استان مصرف و مابقی آن در برخی از صنایع استان فرآوری و عمده محصولات تولیدی به سایر استان ها صادر می شود.

انصاری با اشاره به اینکه دانمارک مزیت ویژه ای در تولید محصولات لبنی دارا است، عنوان کرد: استان زنجان می تواند مرکزی برای تولید و صادرات محصولات لبنی که مورد توجه و پسند کشورهای اروپایی باشد، تبدیل شود.

وی بیان کرد: هم اکنون واحد شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان یکی از مراکز مهم تولید لبنیات در کشور است که می تواند زمینه همکاری استان با دانمارک را تسهیل سازد.

استاندار زنجان ذخایر معدنی را از دیگر ویژگی های اقتصادی استان اعلام کرد و گفت : استحصال آلومینا از آلونیت با توجه به ذخایر ۱۳۰ میلیون تنی آلونیت در استان توسط شرکت های دانمارکی امکان پذیر و دارای قابلیت اقتصادی است چرا که تکنولوژی بهره برداری این فرآیند معدنی در کشور وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار بهره برداری از این معادن خاک کائولین  ناشی از تولید آلومینا را می توان در ایجاد واحدهای تولید کاشی و لوازم بهداشتی در استان بکار برد.

انصاری ابراز کرد:  توسعه مناسب اقتصادی طرفین با اختصاص خطوط فاینانس مستقیم و یا به شیوه EPCF برای شرکتهای دانمارکی جهت گسترش فعالیتهای اقتصادی و پیمانکاری مهم می باشد.

وی در پایان، همکاری دانمارک و استان زنجان در ایجاد صنایع بسته بندی محصولات گوشتی را از دیگر موارد گسترش تعاملات طرفین دانست و افزود: استان زنجان در موقعیتی خاص جغرافیایی است بطوریکه در شعاع ۳۰۰ کیلومتری استان ۵۰ درصد جمعیت ایران مستقر بوده لذا صنایع بسته بندی گوشتی با همکاری کشور دانمارک چشم انداز مناسبی را در پی خواهد داشت.

استاندار زنجان اظهار کرد: می توان تمامی امکانات مکانی را در این خصوص فراهم کرد و دانمارک تنها ماشین آلات این صنعت را تأمین نماید.

سفیر دانمارک استان زنجان را استانی پرپتانسیل و مناسب در بخش های کشاورزی و معدنی دانست و گفت: دانمارک همواره همکاری مناسبی را با شرکت های پاستوریزه پگاه ایران و میهن داشته و در تأمین مواد اولیه و ماشین آلات با این مراکز همکاری داشته است.

منبع: استانداری زنجان

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست