• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۲-۱۰
  • شناسه خبر: 1312

سیل خروشان و پل های چوبی !

پیام ملت  – انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب با راهیابی ۴ نامزد به دور دوم پایان یافت و آقایان دکتر همایون هاشمی ، حجت الاسلام و المسلمین محمد میرزایی ، مهندس مهدی عیسی زاد ...

پیام ملت  – انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب با راهیابی ۴ نامزد به دور دوم پایان یافت و آقایان دکتر همایون هاشمی ، حجت الاسلام و المسلمین محمد میرزایی ، مهندس مهدی عیسی زاده و دکتر جهانبخش محبی نیا توانستند اعتماد اکثریت را جلب و وارد رقابت فشرده تری شوند .
در این مجال مختصر لازم است به رسم ادب و احترام از مردم عزیز شهرهای میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب و همه بخش ها و روستا های منطقه قدر شناسی نمایم و از خدای بزرگ برایشان سرور و عزت طلب نمایم که به حق به وصیت امام (ره) و شهیدان وطن و ندای رهبر عزیز عمل کردند .
دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه متاثر از فضای سیاسی و عمومی کشور بود ، اما مسائل محلی نیز در فرایند و برآیند برخی تحولات بی تاثیر نبود و مهمترین اثرات اجتماعی در خلق حماسه حضور و حمایت از دکتر همایون هاشمی توسط مردم تکاب و حمایت نسل نو از خانم مسرت بود .
رای قاطع و پرشمار مردم تکاب به دکتر همایون هاشمی به رغم همه فضاسازی ها و تخریب ها مهمترین پیام مردم این شهر به متولیان امور سیاسی و فرهنگی کشور و استان بود ، مطالبات انباشت شده مردم این شهر و کدورت های کهنه و بر دل مانده مردم این شهر به مانند سیلی خروشان بود که پل های چوبی را باخود برد و انتظار این است این پیام و صدای مردم به خوبی شنیده شود . image577835
این نامزد انتخابات مجلس به دلیل عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان دیر هنگام وارد گود اصلی انتخابات گردید و به معنای واقعی نتوانست پیامش که پیام مظلومیت و دردمندی مردم منطقه را به جامعه هدف در شهرهای میاندوآب و شاهین دژ برساند و از سویی نیز برخی رقبا نیز در کمال بی انصافی از تخریب این کهنه سرباز وطن از هیچ کوششی فروگذاری نکردند .
نیروهای سیاسی منطقه با تشتت وارد گود انتخابات شدند و از ۴ نامزد ( جواد علیزاده ، مریم مسرت ، صمد یگانه و مسعود باقری ) جهت حضور در لیست حامیان دولت دعوت کردند و خروجی این نشست به خانم مریم مسرت و صمد یگانه ختم گردید و البته جواد علیزاده و مسعود باقری هم جداگانه وارد بازی انتخابات شدند و آن شد که انتظار می رفت و البته نتیجه تصمیم غلط مردودی در عرصه عمل است .
نتیجه انتخابات و رای مردم ، نقص جدی در تصمیم وکارکرد نیروهای سیاسی منطقه را به نیکی عیان کرد . حمایت شورای اصلاح طلبان از جناب آقای صمد یگانه و مسعود باقری با واقعیت های اجتماعی و فرایند سیاسی و اجتماعی و مطالبات مردم سنخیت نداشت و به ذهن می رسد این انتخاب بیشتر جنبه عاطفی و احساسی داشته است .
جناب علیزاده و خانم مسرت نیز به لحاظ کادر سازی سیاسی در منطقه چندان نتوانسته بودند اقناع عمومی ایجاد نمایند و همین تشتت و تفرق توانست بجز خانم مسرت سایر این نیروها را درقعر جدول جای دهد و با پاسخ منفی مردم مواجه شوند انتخاب آقای یگانه به رغم احترام به شخصیت ایشان و همه حامیانشان در مقطعی که مردم شهر تکاب به هر دلیل از هاشمی حمایت کردند بدترین تصمیم و انتخاب ممکن در عرصه سیاسی تلقی میگشت.
با وجو پیغام های مکرر برای برخی دوستان جهت صرف نظر از این تصمیم متاسفانه گوش شنوایی نبود که ندای حقیقت و واقعیت های اجتماعی و عمومی را بشنود و خود را در مقابله با خواست عمومی قرار ندهد .
به رغم وجود نیروهای خوب ، مستعد و توانتمند در عرصه انتخابات همچون جناب آقایان احمدی ، میرزایی ، هاشمی ، علیزاده و … ، نیروهای سیاسی منطقه به صرف نگرش سیاسی در یک نشست چند ساعته متاسفانه حمایتشان را از نامزدهای بالقوه و رای آور انتخابات ، در عرصه عمومی دریغ کردند و نتوانستند به انسجام سیاسی و اجتماعی در فرایند تحولات منطقه موثر واقع شوند .
اکنون با این مقدمه در مرحله ای حساس و در یک بزنگاه خاص سیاسی و منطقه ای و محلی قرار داریم و اگر نامزدهای انتخابات و نیروهای سیاسی با تحلیل های دوران تبلیغات مرحله اول وارد گود شوند نتیجه بازی را به بازیگران ماهر و سناریو سازان فضای سیاسی و اجتماعی باخته اند .

* علی اکبر شیوخی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست