• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۲-۱۸
  • شناسه خبر: 1348

رجائی : مجتمع امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان سبز می شود

پیام ملت – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: فضای ۴۰ هکتاری سایت امام این واحد دانشگاهی سال های آینده سبز خواهد شد. یدالله رجائی در مراسم درختکاری در سایت امام دانشگاه آزاد واحد زنجان افزود: سال گذشته حدود س ...

پیام ملت – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: فضای ۴۰ هکتاری سایت امام این واحد دانشگاهی سال های آینده سبز خواهد شد.

یدالله رجائی در مراسم درختکاری در سایت امام دانشگاه آزاد واحد زنجان افزود: سال گذشته حدود سه هزار اصله نهال در فضای این دانشگاه غرس شد و امسال شاهد رشد و نمو این درختان هستیم و این مساله به آبادانی شهر کمک خواهد کرد.
به گزارش ایرنا ، وی به مساله محیط زیست پرداخت و یادآورشد: با کاهش منابع آبی و برداشت های بی رویه از سفره های زیرزمینی در چند سال اخیر شاهد خشکسالی شده ایم که باید مدیریت مناسب در استفاده از آب، محیط زیست و منابع طبیعی انجام شود تا در آینده دچار معضل زیست محیطی نشویم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: در این دانشگاه رشته هایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با گرایش های زیست محیطی و منابع طبیعی برای تحصیل متقاضیان ایجاد خواهد شد.
رجائی اظهارکرد: این دانشگاه در یک و نیم سال گذشته با افزایش ۴۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۴ رشته نیز در مقطع دکترا به دانشجویان خدمات تحصیلی ارائه می دهد.
وی ادامه داد: در گذشته این دانشگاه دارای ۳۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته در دکترا بود که هم اکنون این تعداد به ترتیب به ۸۱ و ۲۶ رشته افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان علت افزایش این رشته های تحصیلی را کاهش دانشجوی متقاضی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی عنوان کرد و گفت: این موضوع به دلیل کاهش رشد جمعیت اتفاق افتاده و از طرفی دیگر نیز گروه زیادی از جوانان در این دوره های فارغ التحصیل شده اند که باید در تحصیلات تکمیلی این قشر برنامه ریزی داشته و زمینه تحصیل آنها را فراهم کنیم.نهال
رجائی اظهار کرد: طی یک و نیم سال اخیر دانشگاه آزاد واحد زنجان در بین ۳۱ استان کشور به رتبه ۱۸ ارتقا یافته و از بسیاری از استان هایی که به لحاظ وسعت و جمعیت بیشتر از این استان هستند در مقازع ارشد و دکترا و از این دانشگاه جلوتر نیستند.
وی تاکید کرد: با ایجاد رشته های تحصیلی در این دومقطع تحصیلی نیاز مالی این دانشگاه جبران می شود و در حال حاضر نیز وضعیت مالی دانشگاه نسبت به گذشته بیشتر و بهتر شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: با این مساله وضعیت رفاهی اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز بالا رفته است و توانستیم برای پروژه های عمرانی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی از بودجه دانشگاه هزینه کنیم.
در پایان این مراسم سه هزار اصله نهال ارس با حضور مسئولان استانی، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان در ضلع شمالی محوطه سایت امام غرس شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست