• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۲-۲۰
  • شناسه خبر: 1377

استاندار زنجان مطرح کرد ؛ در شناسایی استعداد های زنجان مفاهمه وجود ندارد

پیام ملت – استاندار زنجان گفت: زنجان فاقد سرآمدی هایی بوده است، که بتوانیم به آن مفتخر باشیم و آن را بتوانیم دستمایه رقابت با دیگر استان های کشور قرار دهیم. جمشید انصاری در همایش آغاز فاز دوم فرآیند برندسازی زنجان ...

پیام ملت – استاندار زنجان گفت: زنجان فاقد سرآمدی هایی بوده است، که بتوانیم به آن مفتخر باشیم و آن را بتوانیم دستمایه رقابت با دیگر استان های کشور قرار دهیم.

جمشید انصاری در همایش آغاز فاز دوم فرآیند برندسازی زنجان افزود: مردم زنجان تعصب زیادی بر روی شهر خود دارند و شاید یکی از ویژگی های بد شهر ما این باشد که این حد از تعصب را نسبت به شهر خود داریم.
وی یادآورشد: می توان از این تعصبی که ما بر روی شهرمان داریم، برای آنکه یک عزم عمومی و مشارکت همگانی را برای ترسیم یک مسیر جدید به منظور توسعه شهر انجام دهیم مورد استفاده قرار داد.
انصاری با بیان اینکه باید پرسید که ‘وقتی می گوییم زنجان برای خود ما زنجانی ها چه تصوری را متبادر می کند’، اظهار کرد: منظور تصور و مزیت برجسته ای است که مورد مفاهمه همه ما باشد.
استاندار زنجان با بیان اینکه هر یک از ما یک حرفی را می زنیم و به نظر می رسد که شهر ما یک مشکل جدی و اساسی دارد، گفت: آن مشکل این است که ما در شناسایی برجستگی های شهرمان با همدیگر مفاهمه نداریم.
وی خاطرنشان کرد: این نبود مفاهمه بر می گردد به اینکه یا خیلی برجستگی برجسته ای نداریم، یا آنقدر تفاوت دیدگاه در این برجستگی ها داریم، که در ایجاد این مفاهمه حداقل در مقام برنامه ریزی، نمی توانیم به هدف روشنی برسیم.
انصاری ادامه داد: برای همین است که ما که جایگاه برنامه ریزی استان داریم، از گذشته همیشه با توقعات و مطالبات ریز و درشتی از سوی گروه های مختلف جامعه مواجه بوده ایم که هیچ گاه نتوانسته ایم، یک تصمیم ماندگار برای شهر بگیریم و بگوییم که اهتمام خود را بگذاریم تا شهر در این حوزه به جایی برسد.
استاندار زنجان به رشد این استان در یک یا دو رشته به ویژه در حوزه دانشگاهی اشاره کرد و دانشگاه تحصیلات تکمیلی را که حاصل تلاش پرفسور یوسف ثبوتی است، را نمونه ای از شاخص های زنجان در سطح کشور برشمرد.
وی تصریح کرد: در باقی حوزه ها علیرغم اینکه هزینه کرده ایم به جای مشخصی نرسیده ایم که امروز برای ما به یک مزیت رقابتی در آن حوزه تبدیل شده باشد.
انصاری تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد که برنامه ریزی های ما خالی از اشکال نبوده و ما می توانستیم به اتکای برجستگی های میراث تاریخی، فرهنگی، اعتقادی و دینی که مردم داشته اند و به اتکای تنوع طبیعی و رفتارهای خاصی که در فرهنگ زنجان بوده، به سمت خلق برجستگی ها و سرآمدی هایی در شهر که بتوان به آن افتخار کرد و آن را دست مایه رقابت با دیگر استان ها قرار داد، برویم.
استاندار زنجان گفت: در کنار گرفتاری های متعددی که مسئولان اجرایی دارند، آن قدر مسئولان گرفتار روزمرگی و تقاضاهای شخصی مردم که هیچ تاثیری در بهبود دراز مدت ندارند هستند، که ما به طور معمول با همین گرفتاری ها کارمان را دنبال می کنیم.
وی افزود: به طور معمول به اینکه به سمت یک مساله بنیادی برویم و برای آینده شهر یک مزیت رقابتی خلق کنیم که در رونق اساسی شهر نقش ایفا کند، نمی پردازیم.
انصاری یادآورشد: مطالعه امکان سنجی برخورداری زنجان از یک برند، نشان می دهد که مجموعه ویژگی هایی ارگانیک یا مسائلی که به عنوان کهن آیین های شهر مطرح است و آن جهت گیری های درستی که برای آینده شهر وجود دارد، در تلفیق با هم این قابلیت را ایجاد می کنند که بخواهیم برای شهر یک مزیت رقابتی ایجاد کنیم و آن را به هویت رقابتی شهر تبدیل کنیم.
استاندار زنجان گفت: هم کشف این مزیت رقابتی و هم اینکه بتوانیم یک عزم عمومی برای پیاده سازی آن در جامعه شهری ایجاد کنیم، این اتفاق نمی افتد، مگر آنکه مدیران و نخبگان و همه کسانی که می توانند صاحب نظر در این حوزه باشند کمک کنند.
وی اظهار کرد: ما به حتم می دانیم که همه ویژگی های ارگانیک شهر در خلق یک برند مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، در نتیجه توقع داریم هر کس به دنبال تبدیل هر موضوعی که مهم به نظر می رسد، به یک برند نباشد.
انصاری خاطرنشان کرد: بگذاریم کارشناسان و متخصصان بررسی کنند که از مجموعه کهن آیین ها و تمام ویژگی های ارگانیک، کدام می تواند در خلق یک مزیت تاثیرگذار باشد.
استاندار زنجان گفت: ما می دانیم که همه این قابلیت ها قابل تبدیل به برند نیست و همه جهت گیری های آینده ما نیز نیست و نمی تواند یک قابلیت برای خلق برند باشد و می دانیم که همه مردم و حتی تمام نخبگان را هم نمی توانیم با پیاده سازی برند همراه کنیم،چرا که برخی ها همان موضع نقادانه را بر اساس دیدگاه خود خواهند داشت.
وی تاکید کرد: باید بتوانیم آنچه را که به عنوان مزیت و در نهایت هویت رقابتی شهر خلق می کنیم، بخش بیشتری از مردم و به ویژه بخش بیشتری از نخبگان را با آن همراه کنیم.
انصاری ادامه داد: تا بتوان به این طریق کم کم بتوانیم پیاده سازی آن را به یک عزم عمومی تبدیل کنیم به طوری که بتوان ادعا کرد ۱۰ سال بعد، یا فرزندان ما، مساله ای را به عنوان هویت رقابتی و قابل افتخار داشته باشند.

منبع : ایرنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست