• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۲-۲۰
  • شناسه خبر: 1370

هیئت روسی در ۲۵ اسفند ماه جاری به زنجان سفر می کند

پیام ملت: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: ۲۵ اسفند ماه جاری هیئتی متشکل از تجار و فعالان روسی در ۱۲ حوزه تخصصی وارد استان زنجان می‌شوند. به گزارش پیام ملت،‌ غلامحسین جمیلی چهارشنبه شب در جمع خ ...

پیام ملت: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: ۲۵ اسفند ماه جاری هیئتی متشکل از تجار و فعالان روسی در ۱۲ حوزه تخصصی وارد استان زنجان می‌شوند.

به گزارش پیام ملت،‌ غلامحسین جمیلی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فرصت‌های فراهم شده برای حضور سفرای کشورهای مختلف در استان زنجان برای آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در استان، علاقه‌مندان برای حضور در این جلسات از جمله نمایندگان صندوق‌ها باید سعی کنند با حضور خود براساس توانایی‌ها، استعدادها و نیازهایشان مطالبی را که می‌تواند موثر و قابل پیگیری باشد مطرح کنند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی کانون توجه فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی است که یک فراگیری و پوشش گسترده‌ای را می‌طلبد و واقعا اتاق بازرگانی آن توانایی و بضاعت را ندارد که در تمام موارد یک اطلاع‌رسانی تک به تک و منحصر به فردی را برای بخش‌های زیرمجموعه خود انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر کسانی فکر می‌کند که می‌توانند از فرصت‌های ایجاد شده در جلسات، گردهمایی‌ها، همایش‌ها، هیئت‌های تجاری و حضور سفرای کشورهای خارجی در زنجان منتفع شوند بهترین کار این است که خود اخبار اتاق را پیگیری کرده و دنبال کنند و خود از برنامه‌های اتاق مطلع شوند و قطعا اتاق بازرگانی نیز از حضور چنین علاقه‌مندانی در جلسات استقبال خواهد کرد.

جمیلی از حضور هیئت روسی در ۲۵ اسفند ماه جاری در استان زنجان خبر داد و بیان داشت: هیئت روسی با قصد سفر به استان زنجان به کشورمان آمده و در این سفر در ۱۲ حوزه تخصصی تجار و فعالان روسی وارد استان می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه سفر هیئت روسی به استان زنجان دستاوردهای بسیار خوبی می‌تواند برای استان به همراه داشته باشد، افزود: در این مقطع حساسی که روسیه به لحاظ مراوداتش هم با اروپا دچار مشکل است و هم تنش‌هایی را با ترکیه دارد فرصت استثنایی است که اگر تجار و فعالان اقتصادی استان همت کنند می‌توانند از همین حضور بهره‌برداری کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به سفر اخیر سفیر دانمارک به استان زنجان عنوان کرد: یکی از موضوعات جدی مطرح شده در این سفر توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع لبنی در استان بود با توجه به اینکه کشور دانمارک رتبه نخست تکنولوژی‌های لبنی را در دنیا دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی در سفر سفیر دانمارک به استان صحبت‌های بسیار خوبی شد و با پیگیری‌هایی که در این راستا انجام گرفته می‌تواند منجر به استقرار چند واحد صنعتی در این حوزه در استان شود.

تاسیس هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی در زنجان

جمیلی اضافه کرد: اتاق بازرگانی در حال حاضر همچنین در حال تاسیس یک هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی است که از هیئت موسس گذشته و به زودی مراحل ثبتی آن انجام خواهد گرفت که امید است تا سه تا چهار سال آینده برای ۲ میلیون تن تولید مازاد محصولات کشاورزی هر ساله استان زنجان برنامه‌ریزی انجام شود تا ارزش افزوده بیش‌تر برای محصولات به همراه داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: اتحادیه صادرکنندگان هم به عنوان یکی از تشکل‌های زیر مجموعه اتاق بازرگانی در این راستا مشارکت دارد ولی متولی اصلی کمیسیون کشاورزی اتاق است که جمعی از ذی‌نفعان خود بخش و دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی و دولتی و کسانی که به عنوان تجار در این بخش فعالیت می‌کنند را دور هم جمع کرده تا بتوانند این کار را به سرانجام برسانند.

منبع: فارس

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست