• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۲-۲۹
  • شناسه خبر: 1404

عضو پایداری : قانون انتخابات نیاز به اصلاح دارد

پیام ملت – یک عضو جبهه پایداری بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس دهم تاکید کرد. روح الله حسینیان ضمن بیان این مطلب در مورد اولویت مجلس آینده اظهار کرد: به نظر من یکی از اولویت‌هایی که مجلس آینده باید آن را در ...

پیام ملت – یک عضو جبهه پایداری بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس دهم تاکید کرد.

روح الله حسینیان ضمن بیان این مطلب در مورد اولویت مجلس آینده اظهار کرد: به نظر من یکی از اولویت‌هایی که مجلس آینده باید آن را در نظر بگیرد یک قانون دقیق و مورد قبول شورای نگهبان و مجلس برای انتخابات است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما هر انتخاباتی که داریم عده‌ای به دلیل اینکه بلاتکلیف هستند ثبت‌نام می‌کنند و رد می‌شوند و این برای جمهوری اسلامی خوب نیست که افراد را ناراحت کند و باعث آزردگی آن‌ها شود. از طرف دیگر نشان داده‌ایم که با قوانین موجود برای ورودی بسیار بی حساب و کتاب وارد می‌شوند اما برای خروجی بسیار کمتر خارج می‌شوند.
وی با بیان اینکه ما نیاز به قوانینی داریم که ورودی را تا حدودی محدود کند، افزود: به عنوان مثال ما می‌توانیم برخی استعلام‌ها را قانونی کنیم تا افرادی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند بتوانند با اخذ عدم سوء پیشینه برای ثبت‌نام اقدام کنند تا نه گناه رد صلاحیت به گردن شورای نگهبان بیافتد، نه به گردن نظام و خود فرد هم تکلیف خودش را بداند.
حسینیان در پاسخ به سوالی در خصوص اولویت‌های اقتصادی مجلس آینده نیز عنوان کرد: تجربه در حوزه اقتصادی این است که تا دولت نخواهد مجلس نمی‌تواند خیلی موثر باشد. هم اکنون بهترین قانون برای برطرف کردن موانع افزایش تولید ملی در مجلس تصویب شده است و دولت هم با آن موافق بود اما اجرایی نشد. مجلس با وجود اینکه اهرم نظارتی مخصوص خود را دارد و از دولت می‌تواند بازخواست کند اما این موارد منجر به درگیری و بحث بین طرفین خواهد شد.
وی ادامه داد: بنابراین تصویب قوانین ضروری است اما اراده دولت در این میان از همه چیز مهم‌تر و تاثیرگذارتر است.
این عضو جبهه پایداری در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی خود در خصوص ریاست مجلس آینده نیز عنوان کرد: پیش‌بینی در این باره سخت است چون مجلس از توازن برخوردار است؛ چرا که نه اصولگرایان اکثریت تاثیرگذاری را دارند و نه اصلاح‌طلبان و از طرف دیگر شخصیت گزینه‌های مطرح در این زمینه با هم متفاوت است.
حسینیان ابراز عقیده کرد: برخی افراد اهل لابی، مذاکره، گرم گرفتن و بده‌بستان هستند و ممکن است تاثیرشان در انتخابات ریاست مجلس بیشتر باشد و برخی هم شاید آن جوشش و روابط برون‌زا را نداشته باشند تا بتوانند با لابی این کرسی را به دست بگیرند.
این عضو جبهه پایداری در خصوص اینکه آیا این جبهه برای ریاست مجلس آینده برنامه‌ای دارد یا خیر تصریح کرد: خیر. جبهه پایداری همیشه ترجیح داده است که به عنوان یک مکتب اعتراض در این حوزه ناظر باشد.
منبع : ایسنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست